رفتار اروپائیان نشان داد که نمی‌توان به آنها هم اعتماد کرد
رفتار اروپائیان نشان داد که نمی‌توان به آنها هم اعتماد کرد
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه هدف اصلی مذاکره غرب این است که اصول انقلابی و مردم انقلابی را تضعیف کند، گفت: دشمن می‌خواهد تا جایگاهی که ایران اسلامی در بین امت‌های اسلامی باز کرده را لکه‌دار سازد.

به گزارش قلم پرس، حجت‌‌الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی امروز در خطبه‌‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) اظهار کرد: این کار و تفکر ساده‌اندیشانه که به صورت عمدی و غیرعمدی مبنی بر مذاکره و نشستن زانو به زانوی ایران با غرب غلط، جاهلانه و سطحی‌نگرانه است که البته مذاکره و اتمام حجت مقتدرانه بحث دیگری بوده و جدای از این است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مذاکره غرب این است که اصول انقلابی و مردم انقلابی را تضعیف کند، افزود:دشمن می‌خواهد تا جایگاهی که ایران اسلامی در بین امت‌های اسلامی باز کرده را لکه‌دار سازد.

مسوول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: البته تغییر نظام جمهوری اسلامی و رسیدن به این امر، جزو اهداف غرب و آمریکاست.

وی متذکر شد: قطعاً با یاری مردم و تلاش دولتمردان و زعامت رهبری می‌توان بر این دشمن فائق آمد.

خطیب نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اینکه الان دیگر همگان به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه فریب لبخند دشمن را نخورید، رسیده‌اند که باید بیشتر مورد توجه مسوولان و دستگاه‌های دیپلماسی قرار گیرد، تصریح کرد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند، تنها  راه این است که هوشمندانه در برابر مستکبران ایستاد.

رفتار اروپائیان نشان داد که نمی‌توان به آنها هم اعتماد کرد

وی تصریح کرد: البته اروپائیان نیز مجدداً نشان دادند که نمی‌توان به آنها هم اعتماد کرد، چراکه رفتار آنها در برجام و فروش نفت نشان داد که آنها در کنار ایران نبودند بلکه زمینه را برای فشار بیشتر علیه ایران نیز فراهم آوردند.

عبداللهی متذکر شد: البته تصمیم جدید دولتمردان با تدبیر اقدام سوم و گام سوم (کاهش تعهدات برجامی) یک کار سنجیده و لازم بود که از اقدام آنها عملاً حمایت می‌کنیم.

 یک  درس مهم و آموختنی از عاشورا، نترسیدن است

وی با تاکید بر اینکه یک درس مهم و آموختنی از عاشورا، نترسیدن است، توضیح داد: خوف ویژگی منافق بوده است و از ویژگی‌های مومن نترسیدن و شجاعت می‌باشد.

عبداللهی ادامه داد:  تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزار برای تسلیم جبهه مقاومت، تاکتیک جدید جبهه باطل نیست بلکه دیگر نه تنها ما بلکه حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نشان دادند که به هر قیمتی و حتی با قیمت دادن جان و مال به هیچ‌وجه از اهداف خود نخواهیم نشست.

وی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته، به سالگرد گرامیداشت ۱۷ شهریور اشاره کرد و بیان داشت: در جمعه سیاه عده‌ای از مردم  توسط رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند و در ظاهر این اقدام خسارتی به ما بود ولی این کار دلیل اصلی تثبیت انقلاب شد.

اصل حادثه انقلاب اسلامی ایران گره خورده با واقعه عاشوراست 

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان ساخت: اصل حادثه انقلاب اسلامی ایران گره خورده با واقعه عاشوراست و اگر کل انقلاب را ریشه‌یابی کنیم، خواهیم دید که این انقلاب چقدر از لحاظ اهداف و ایدئولوژی مرتبط با جریان عاشوراست، چراکه همان نهضت مقاومت در برابر ظالم و دست به انتخاب زدن حق همانند واقعه عاشورا در انقلاب اسلامی ایران جاری بود.

مسوول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در هفته جاری سالگرد ارتحال اولین امام جمعه تبریز، سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی را نیز پیش‌رو خواهیم داشت.

 خطیب این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه این تربیت پدر و مادرهای خطّه آذربایجان بود که ثمره آن استاد شهریار، علامه‌ها، شهدای محراب و غیره شد، گفت: علامه طباطبایی کاری کرد که نظیر تفسیر آن در قرن معاصر نوشته نشده است همچنین تشیع و اهل سنت از سفره آن بهره‌مندند.

وی متذکر شد: اگر آذربایجان هیچ افتخاری نداشت، همین که رهبری از این دیار است کافی است.

عبداللهی اضافه کرد: این هفته امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به من اعتماد کرده و تریبون نماز جمعه را به من سپرده‌اند، چراکه ایشان امروز به علت معرفی امام جمعه صوفیان به آن منطقه رفته است.