راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری/ افتتاح مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم به زودی
راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری/ افتتاح مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم به زودی
رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تعاملات فناوری ایران و چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد مرکز نوآوری ورزقان از مهم‌ترین دستاوردهای این پارک در یک سال اخیر است.

به گزارش قلم پرس، عبدالرضا واعظی در آیین رونمایی ۱۱ طرح فناورانه و دانش‌بنیان با حضور استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: راه اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تعاملات فناوری ایران و چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد مرکز نوآوری ورزقان از مهم‌ترین دستاوردهای این پارک در یک سال اخیر است.

وی افزود: مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم به زودی افتتاح می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی  اضافه کرد: در سایه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، پارک علم و فناوری استان اخیرا به عنوان پارک سطح یک و توسعه یافته ارزیابی شد.

فلاح، مشاور استاندار آذربایجان ‌شرقی در حوزه فناوری و نوآوری هم از راه اندازی پردیس‌های علم و فناوری سلامت و کشاورزی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همه تلاش‌های اکوسیستم فناوری استان این است که حوزه دانش‌بنیان، محور توسعه استان و موتور محرکه صنایع باشد.

این طرح‌ها شامل ۹ محصول شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان، کارخانه دانش‌بنیان تولید کوره‌های ریخته‌گری در تبریز و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مراغه بود.