راهبردهای پدافند اقتصادی برای صیانت از تا‌ب‌آوری اقتصادی در برابر تکانه‌ها
راهبردهای پدافند اقتصادی برای صیانت از تا‌ب‌آوری اقتصادی در برابر تکانه‌ها
مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه ماشین سازی تبریز گفت: از منظر پدافند اقتصادی، سیستم اقتصادی پویاست که مقاوم در برابر فشار و تکانه‌های اقتصادی باشد. از قدرت بازدارندگی در برابر فشارهای اقتصادی برخوردار بوده و در بتواند نیازهای اساسی را با کیفیت و به‌صورت پایدار تامین کند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، علی سررشته ظهر امروز شنبه در همایش پدافند غیرعامل گروه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل ما را از درون قوی و در برابر تهدیدات مصون می کند و این نگاه سرلوحه اقدامات ما در این حوزه در شرکت ماشین سازی بوده است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌ها پدافند غیرعامل نقاط ضعف شرکت به خوبی نمایان شده و سه تهدید زیستی، شیمیایی و سایبری را در دو مجموعه گروه ماشین سازی و شرکت ریخته گری آن شناسایی کردیم که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای هر سه این تهدیدها می توانند همه شرکت‌ها را از تهدیدات مربوطه مصون کند.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری ماشین سازی با بیان اینکه بیشتر این تهدیدات داخلی تشخیص داده شده است، خاطرنشان کرد: مسمومیت تغذیه و آب آشامیدنی کارکنان و آلودگی‌های محیطی به ویژه در ریخته‌گری از جمله تهدیدات شیمیایی بود که بر این اساس زیرساخت‌هایی چون امداد و نجات و امکان تخلیه اضطراری، رفع آلودگی و تهویه هوا، طرح تعویض کوره‌های ریخته‌گری با هدف جلوگیری از انفجار آنها با فرکانس شهری و انتشار گازهای سمی را در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: استقرار ایستگاه اورژانس با همکاری علوم پزشکی و بازتوانی و بازیابی نیروها از جمله اقداماتی هستند که در حوزه تهدیدات زیستی انجام شده و در بحث پدافند سایبری نیز کمیته مجزای امنیت سایبری را فارغ از کمیته پدافند غیرعامل ایجاد کرده ایم.

سررشته ادامه داد: با توجه به سابقه ۵۰ ساله این شرکت و استفاده از اطلاعات آن به عنوان صنعت مادر و تولید کننده ماشین آلات در صنایع کوچک، اطلاعات آن از ارزش بالایی برخوردار است و بر این اساس سرورهای شرکت از نسل پنج به نسل ۱۰ ارتقا یافته اند و برای جلوگیری از انتقال داده در شبکه های بیسیم، به دنبال ایجاد بستر فیبر نوری و ایجاد فایروال برای جلوگیری از حملات سایبری هستیم و تغییر و نصب دوربین های مدار بسته از آنالوگ به دیجیتال و استفاده از آنتی ویروس های بومی نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ریخته کری گروه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: بازسازی پناهگاه های قدیمی برای استفاده در زمان تهدیدات خاص نیز صورت گرفته و با تجزیه تحلیل این اقدامات به این نتیجه رسیدیم که کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری در صورت تکمیل این اقدامات و در نتیجه تحقق پدافند اقتصادی از مجموع این اقدامات قابل دستیابی است.

انتهای پیام/