رئیس گروه متحد امارات در جنوب یمن خواستار خروج از دولت هادی شد
رئیس گروه متحد امارات در جنوب یمن خواستار خروج از دولت هادی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اختلافات متحدان امارات در جنوب یمن با دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت عربستان است، ادامه دارد. «احمد بن بریک» رئیس انجمن ملی گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب / متحد امارات) از وزرای این شورا خواست تا از دولت ائتلافی (عبدربه منصور هادی/ متحد […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اختلافات متحدان امارات در جنوب یمن با دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت عربستان است، ادامه دارد.

«احمد بن بریک» رئیس انجمن ملی گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب / متحد امارات) از وزرای این شورا خواست تا از دولت ائتلافی (عبدربه منصور هادی/ متحد عربستان) خارج شوند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، بن بریک در خصوص علت این درخواست خود گفت که دولت ائتلافی از همه جوانب ضعیف‌تر از حد تصور است، این دولت تصمیمات روشنی در مورد جمع‌آوری درآمدها، اجرای تعهدات مربوط به آن، ارائه خدمات برق، آب، بهداشت و پرداخت حقوق اتخاذ نکرده است.

با وجود ادعای ریاض و ابوظبی مبنی بر حل مشکلات جنوب یمن با تشکیل دولت خودخوانده ائتلافی بر اساس توافق ریاض در عدن، ولی وضعیت این منطقه همچنان دچار آشفتگی است.

در همین ارتباط «عبد الکریم سالم الساعدی» رئیس نهاد موسوم به «تجمع القوى المدنیه الجنوبیه» (مجمع گروههای مدنی جنوب) گفت که «وضعیت امروز جنوب [یمن]، همان چیزی است که از اول گفتیم و تأکید کردیم که توافق ریاض، موفقیت‌آمیز نخواهد بود.»

به موجب توافق ریاض (سال ۲۰۱۹)، نیمی از وزرای دولت ائتلافی را اعضای شورای انتقالی جنوبی تشکیل می‌دهند.

برخی منابع نیز از بحران آفرینی شورای انتقالی جنوب یمن و کارشکنی آن در برابر فعالیت دولت ائتلافی در عدن خبر می‌دهند و می‌گویند که این شورا تمایل دارد توافق ریاض را به شکست بکشاند.

انتهای پیام/ص