رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف سازمان پزشکی قانونی با کمترین درصد خطای ممکن ارائه می‌شود
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف سازمان پزشکی قانونی با کمترین درصد خطای ممکن ارائه می‌شود

[ad_1] رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف سازمان پزشکی قانونی با کمترین درصد خطای ممکن ارائه می‌شود عباس مسجدی در گفت وگو با میزان در خصوص نحوه تصمیم گیری‌‎ها در پرونده‌ها و دقت این تصمیم گیری‌ها و اعلام موارد با درصد خطای ناچیز، بیان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با بهره […]

[ad_1]

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور: ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف سازمان پزشکی قانونی با کمترین درصد خطای ممکن ارائه می‌شود

عباس مسجدی در گفت وگو با میزان در خصوص نحوه تصمیم گیری‌‎ها در پرونده‌ها و دقت این تصمیم گیری‌ها و اعلام موارد با درصد خطای ناچیز، بیان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور با بهره مندی از کارشناسان خبره و استفاده از دانش و تجهیزات روز دنیا پاسخگوی درخواست‌های مراجعان است.

وی افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف را با کمترین درصد خطای ممکن انجام می‌دهد و در همین راستا و برای حفظ و بهبود کیفیت نظرات اقدامات مختلفی در حوزه‌های تخصصی، نظارتی و آموزش در حال انجام است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: نظارت مستمر هم از سوی مدیران کل استان‌ها و گروه‌های بازرسی استان، هم از طریق حوزه‌های تخصصی و هم از طریق اداره کل ارزیابی عملکرد سازمان پزشکی قانونی کشور صورت می‌گیرد که ماحصل آن احصاء نقایص و ایرادات گواهی‌ها و پیگیری رفع آن‎ها است.

وی افزود: در عین حال حوزه‌های تخصصی به منظور افزایش دقت و نیز ایجاد وحدت رویه در کارشناسی‌ها، دستورالعمل‌هایی را در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی تهیه و جهت اجرا ابلاغ می‌کنند که در بازدیدها و بازرسی‌ها نحوه اجرای آن‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسجدی ادامه داد: در کنار این اقدامات،‌ حوزه آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی نیز با برگزاری برنامه‌های مختلف بازآموزی و گزارش مورد و … در تلاش است تا دانش همکاران را همواره به روز نگه دارد.

انجام کالبدشکافی بر روی اجساد در ۱۲۳ مرکز خدمات تشریح کشور

وی درباره ظرفیت و امکانات موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور در استان‌ها و سالن‌های تشریح، گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور هم اکنون در ۴۴۶ مرکز به مردم ارائه خدمت می‌کند که از این تعداد در ۲۹۸ مرکز خدمات تشریح (اعم از معاینه ظاهری و یا کالبدشکافی) ارائه می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیان کرد: در ۱۲۳ مرکز از ۲۹۸ مرکز، علاوه بر معاینه ظاهری اجساد، اتوپسی (کالبدشکافی) اجساد نیز انجام می‌شود که ۱۷۵ مرکز تنها خدمت معاینه ظاهری اجساد و صدور جواز دفن را ارائه می‌کنند.

  • بیشتر بخوانید

وی افزود: وجود سالن‌های تشریح در مراکز، مانع از ارجاع موارد نیازمند کالبدشکافی به سایر شهرستان‌ها می‌شود و این امر به تسهیل ارائه خدمات و کاهش رفت و آمد مردم کمک می‌کند منتهی لازمه تحقق این امر تامین نیروی انسانی، فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز این بخش‌‎ها است.

۴ استان‌‎ بزرگ کشور سوله بحران پزشکی قانونی ندارند

مسجدی ادامه داد: در خصوص سوله بحران با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان و امکان وقوع حوادث دسته جمعی که با تعداد بالای تلفات همراه است، سازمان پزشکی قانونی کشور با وجود پیگیری و مکاتبات مستمر با استانداری‌های استان‌های بزرگی همچون اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی تاکنون در هیچ یک از این استان‌ها سوله بحران تاسیس نشده است و تنها در استان تهران یک سوله بحران در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی استان تهران داریم.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به وسعت و جمعیت استان تهران خواستار اختصاص زمین برای ایجاد سوله بحران پزشکی قانونی در چهار نقطه تهران بودیم که این درخواست نیز تاکنون بدون پاسخ مانده است.

افتتاح ۱۳ پروژه پزشکی قانونی در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به تشریح اهم پروژه‌های افتتاح شده در یک سال اخیر و همچنین برنامه‌های سازمان برای سال آینده پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۳ پروژه پزشکی قانونی در کشور افتتاح شد که بخشی از آن در هفته قوه قضاییه و بخشی نیز در دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل واحدهای معاینات، تشریح، آزمایشگاه و … بودند و در مجموع در زمین‌هایی به مساحت ۱۷ هزار و ۳۷۵ مترمربع، زیربنای ۶ هزار و ۸۸۴ مترمربع و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در استان‌های خوزستان، گلستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، لرستان، قزوین، گیلان، هرمزگان و اصفهان افتتاح شدند.

مسجدی بیان کرد: در هفته قوه قضاییه سال جاری نیز سه پروژه در استان‌های خراسان شمالی (دو پروژه) و سیستان و بلوچستان افتتاح شد. همچنین ۲ مرکز پزشکی قانونی در استان خوزستان راه اندازی خواهد شد که ساختمان آن به صورت امانی در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفته است و هدف از راه اندازی این ۲ مرکز تسهیل دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی بوده است.

وی افزود: تمرکز سازمان پزشکی قانونی کشور در سال جاری با توجه به شرایط موجود، بر اتمام پروژه‌های ناتمام و پیگیری بومی سازی تجهیزات و مواد مصرفی آزمایشگاه‌ها،‌ تداوم تقویت بانک ژنتیک و افزایش ذخیره اطلاعات ژنتیکی آن، اجرای سند تحول و تعالی سازمان و پیگیری تحقق محورهای مورد اشاره مقام معظم رهبری که در دیدار مسئولان در هفته قوه قضاییه بیان داشتند، تداوم پیگیری‌ها جهت کاهش کاستی‌های موجود در حوزه بودجه،‌ نیروی انسانی به ویژه نیروی انسانی متخصص، فضای فیزیکی و.. است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: توسعه نرم افزار تخصصی و اصلاح مستمر فرایندها جهت تسهیل و تسریع ارائه خدمات به ارباب رجوع از دیگر برنامه‌های سال جاری سازمان است.

انتهای پیام/

[ad_2]