دولت در ساخت دستگاه‌های زباله سوز، کمک حال شهرداری‌ها باشد
دولت در ساخت دستگاه‌های زباله سوز، کمک حال شهرداری‌ها باشد

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها با بیان اینکه پسماند در دنیای کنونی طلا محسوب می شود ولی برای ما هزینه بر است، گفت: دولت باید در ساخت دستگاه های زباله سوز پسماند شهری، کمک کار شهرداری ها باشد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مهدی چمران ظهر امروز در شصت و هشتمین […]



رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها با بیان اینکه پسماند در دنیای کنونی طلا محسوب می شود ولی برای ما هزینه بر است، گفت: دولت باید در ساخت دستگاه های زباله سوز پسماند شهری، کمک کار شهرداری ها باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مهدی چمران ظهر امروز در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه ها به تصویب شورای عالی استان‌ها رسیده است، موضوعی که باید شهرداری های توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

وی با اشاره به نقش بسزای ترویج آموزش‌های شهروندی، با اعلام اینکه هفته گذشته کتابی در خصوص  آموزش های شهروندی با همکاری شورای اسلامی شهر تهران  و قوه قضائیه منتشر شد، گفت: این اثر مکتوب می‌تواند مرجع استفاده و مبنای فعالیت فرهنگی دیگر شهرها قرار گیرد.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها ضمن اعلام اینکه پروژه‌های محله‌ محور کوچک مقیاس از جمله اقدامات عمرانی خوبی در شهرهای بزرگ است، افزود: موافق تحویل مسئولیت دبیرخانه کمیسیون های ماده پنج به شهرداری ها هستیم.

مهدی چمران با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه مشکلات متعددی داشت که با پیگیری های مستمر برخی از این موارد اصلاح شد، گفت: اکثر مورادی که  شورا و شهرداری نادیده گرفته شده بود، اصلاح شده و موارد دیگر نیز از طریق کانال مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.

وی در ارتباط با بازآفرینی بافت فرسوده شهری، اظهار کرد: دولت در هیچ دوره‌ای سهم ۵۰ درصدی خود  از محل بازآفرینی بافت فرسوده را پرداخت نکرده است.

به گفته چمران، پسماند در دنیا طلا محسوب می شود ولی متاسفانه ما برای پسماند هزینه صرف می‌کنیم. دولت باید در ساخت دستگاه زباله سوز کمک کار شهرداری ها باشد چرا که برق تولیدی توسط زباله سوزها با نرخ دولتی به فروش می رسد.

وی در ارتباط با مسائل کمیسیون سلامت و محیط زیست، مسئله بازچرخانی خاطر نشان کرد: آب امروزه یکی از مسائل حائز اهمیت کشور و دنیاست در کنار کمبود آب با  مشکل فرونشست زمین نیز مواجه هستیم در همین راستا عملیات باز چرخانی آب در تهران اتفاق افتاده و آب  علت استفاده در مراتع کشاورزی به فروش می‌رسد.

پایان پیام/