دلیل علاقه‌مندی ترکیه‌ای‌ها در سرمایه‌گذاری در تبریز
دلیل علاقه‌مندی ترکیه‌ای‌ها در سرمایه‌گذاری در تبریز

شهردار تبریز گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های […]



شهردار تبریز گفت: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در دیدار با محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳، در آبان ماه سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای و ایرانیان ساکن در این کشور علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص تبریز و استان‌های همجوار ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی دارند و این همایش سرمایه‌گذاری می‌تواند گشایشی در کل کشور ایجاد کند.

هوشیار تبریز را به نوعی قطب معنوی منطقه دانست و افزود: این فرصت در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده که امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌های تخصصی جایگاه واقعی تبریز احیاء شود.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: در راستای معرفی هرچه بیشتر همایش علاوه‌بر برگزاری پیش‌همایش استانبول و دیدار با چندین سفیر از کشورهای اروپایی، در کشور امارات و شهرهای خواهرخوانده تبریز از سفرای خارجی میزبانی و همایش را معرفی خواهیم کرد و با سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و دیگر نهادهای بین‌المللی نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود.

محمود حیدری، مدیرکل شرق اروپا و مدیترانه وزارت امور خارجه نیز در این دیدار برگزاری این همایش را اقدام شایسته‌ای در راستای شکستن فضای رکود سرمایه‌گذاری در ایران دانست و گفت: این اداره‌کل آماده است، هماهنگی‌های لازم با سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را جهت تسهیل برنامه‌های همایش در حوزه ماموریتی خود انجام دهد.

وی یادآور شد: در گذشته ارتباطات اقتصادی تبریز و ایران با ترکیه پررنگ‌تر بود و سرمایه‌گذاری‌های خوبی از ۲ طرف صورت گرفت از طرف ایرانیان مقیم ترکیه و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای ایران انجام می‌گرفت، در حال حاضر نیز شهرداری تبریز می‌تواند از این ظرف کنسولگری‌ها استفاده کند.

پایان پیام/س