دستگاه امنیتی ارمنستان چندین تبعه خارجی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد
دستگاه امنیتی ارمنستان چندین تبعه خارجی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد
دستگاه امنیتی ارمنستان از دستگیری شماری اتباع خارجی در خاک خود به ظن تلاش برای جمع آوری اطلاعات نظامی در بحبوحه نبرد این کشور با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دستگاه امنیت ملی ارمنستان عصر یکشنبه از بازداشت چند تبعه خارجی به «ظن جاسوسی» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دستگاه امنیتی ملی ارمنستان در این باره اعلام کرد: «ما اطلاعاتی صحیح درباره تلاش اتباع خارجی در جمع آوری اطلاعات درباره تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان، جابجایی سلاح و محل استقرار واحدهای نظامی دریافت کردیم. در ۲ اکتبر (جمعه ۱۰ مهر) چند تبعه خارجی به ظن جاسوسی و تحریک شهروندان ارمنی برای جاسوسی بازداشت شدند.»

در این بیانیه هیچ اطلاعاتی در مورد شمار خارجیان بازداشت شده یا ملیت آنها ارائه نشده است. دستگاه امنیت ملی ارمنستان اعلام کرده که تحقیقات خود را برای شناسایی هویت سایر اتباع خارجی و شهروندان ارمنی که ممکن است در این ماجرا دست داشته باشند، ادامه می‌دهد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی «مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

دور جدید درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از چند ماه در منطقه «تووز»، یکشنبه گذشته در قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف، طی یک هفته یکدیگر را به انتقال نیروهای خارج به مناطق درگیر متهم کرده‌اند.

امروز یکشنبه نیروهای ارمنستان شهر «گنجه»، دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان را با موشک هدف قرار دادند و مدعی شدند که فرودگاه این شهر را از کار انداخته‌اند. ارتش آذربایجان نیز در پاسخ، «استپاناکرت» (خان کندی)، مرکز جمهوری خودخوانده قره باغ را هدف حملات خود قرار داد.