در عرصه ملی و کشور صاحب یک رسانه در تراز ملی نیستیم
در عرصه ملی و کشور صاحب یک رسانه در تراز ملی نیستیم

محمد اسماعیل سعیدی پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در تالار خاقانی تبریز اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد پنجمین دوره برگزاری این همایش وزین باشیم و رسانه هر روز شاهد استعدادهای برتر باشد. وی با بیان اینکه مطبوعات بی‌شک نقش موثر و مهمی در جریان روشنگری […]

محمد اسماعیل سعیدی پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در تالار خاقانی تبریز اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد پنجمین دوره برگزاری این همایش وزین باشیم و رسانه هر روز شاهد استعدادهای برتر باشد.

وی با بیان اینکه مطبوعات بی‌شک نقش موثر و مهمی در جریان روشنگری جامعه، شفافیت‌سازی و رفع بسیاری از ابهامات دارد، تصریح کرد: جریان آزاد رسانه‌ای باعث شده تا بخش عمده این گره‌ها باز شود تا کمکی جهت رفع موانع و معضلات باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: برخی‌ها معتقدند که رسانه‌ها در ایران محدودیت دارند در حالیکه در ایران دست و بال آنها باز است و شاید در درج و اطلاع‌رسانی اشکالاتی باشد ولی محدودیت به معنای تبلیغات افراد معاند باشد، نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در رشد رسانه‌ها شاهد گستردگی فراوانی هستیم به طوریکه علاوه بر ۴۶۶ رسانه، ما با فضای مجازی بدون مجوز هم روبه‌ رو هستیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه شروع خوبی از جهت رسانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: البته در عرصه ملی و کشور صاحب یک رسانه در سطح تراز ملی نیستیم و این جزو خواسته‌های رسانه‌های استان است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار چاپخانه در تبریز شروع به کار کرده است، گفت: گذشته تبریز یک گذشته رسانه‌ای است به طوریکه استان تلاش می‌کند تا به جایگاه پیشین خود برگردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه جای ایران تهران نیست و نباید همه چیز را در تهران ببینیم، باید کمی هم به استان‌ها توجه کرد تا در شأن فرهیختگان پیش رویم.

وی با اشاره به جلسه‌ای در کمیسیون فرهنگ در رابطه با کاغذ و نگرانی در رابطه با واردات و صادرات آن، توصیح داد: نگرانی رسانه‌ها در آن جلسه مطرح شده و تصمیماتی اتخاذ شد تا نحوه توزیع، نظارت و واردات مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: نگرانی در رابطه با گرانی کاغذ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح شد ولی باید قبول کنیم هر کدام از مسوولیت‌های جزیره‌ای کار را سخت‌تر کرده و هر کسی به دنبال منفعت خود است.

وی اذعان داشت: اخیرا یک لایجه‌ای از سوی دولت به کمیسیون ارسال شده که در آن لایحه بخشی از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و به بخش صنعت و معدن داده می‌شود در حالیکه این موضوعات هستند که مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

سعیدی بیان کرد: بازار گوشت و شکر با مشکل روبه‌ رو شده است و این به خاطر این است که دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن دخیل هستند.

وی بیان کرد: ما وزیر مربوطه را برای بررسی این لایحه به مجلس دعوت کردیم ولی به علت اینکه رئیس جمهور پای آن لایحه را امضا کرده، وزیر عملا نتوانست چیزی بگوید و امیدواریم در مجلس با کل این لایحه مخالفت شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: رسانه‌های استان یا همت خبرنگاران رشد خوبی داشتند ولی ما نیازمند به یک روزنامه در سطح ملی هستیم.

وی متذکر شد: مقبره‌الشعرا محل دفن صدها عارف و ادیب و در کل اهل رسانه است و دانشمندان و شخصیت‌های ملی و فراملی را در خود دارد ولی مشکل این مکان یک موضوع بزرگی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: ردیف اعتباری مقبره‌الشعرا حذف شده بود ولی امسال آن را احیا کردیم تا با ساماندهی آن آبروی استان و کشور حفظ شود و از زندان هارون الرشید بودن در بیاید.

وی یادآور شد: بیمه رسانه بسیار حائز اهمیت بوده و ما اعتباری برای این موضوع تخصیص داده‌ایم.