دبیر: کل بودجه کمیته المپیک خرج یک سفر ما هم نشد!/ نگذاشتند جدیدی از کشتی کام بگیرد!
دبیر: کل بودجه کمیته المپیک خرج یک سفر ما هم نشد!/ نگذاشتند جدیدی از کشتی کام بگیرد!

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در نشست خبری پس از افتتاح سالن شهید صدرزاده، درباره ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا، اظهار کرد: جدیدی قطعا رای می آورد. دعوای ما با آن ها بر پست جدیدی در شورای کشتی آسیا بود. از اول می گفتند قطعا عباس را وارد ۷ نفر می کنیم. […]

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در نشست خبری پس از افتتاح سالن شهید صدرزاده، درباره ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا، اظهار کرد: جدیدی قطعا رای می آورد. دعوای ما با آن ها بر پست جدیدی در شورای کشتی آسیا بود. از اول می گفتند قطعا عباس را وارد ۷ نفر می کنیم. او باید بین ۱۸ تا ۲۰ رای می آورد. بحث ما سر دبیرکلی جدیدی بود اما آنجا بازی درآوردند.  قرار نبود من به قزاقستان بروم اما تورلیخانوف گفت این جا اوضاع خطرناک است و بیا. اوضاع خوب بود تا اینکه شب آخر لالوویچ از واتس آپ پیام داد که جدیدی بخاطر دوپینگی که چند سال پیش داشته به مشکل خورده است. 

وی افزود: از شب انتخابات هجمه‌ها شروع شد. تورلیخانوف ۷ صبح من را به اتاق شیشه ای کشاند و گفت جدیدی انصراف بدهد. گفتم خب زودتر این حرف ها را می زدید. دقیقا زمانیکه آن دو مزدور پیدایشان شد این حرف ها را زدند. نمی گویم ما مقصر نیستیم اما ۲۲ رای داشتیم‌ تاجیکستان که هم زبان ماست به من پیامک نشان داد که علیه جدیدی شب نامه پخش کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: باید با آن دو مزدور توسط ماموران امنیتی برخورد شود. ما فقط در انرژی هسته ای و سیاست و اقتصاد مزدور نداریم، در ورزش هم داریم. بعد به دروغ می گویند دبیر برای معامله به قزاقستان رفته است، آخر من با این وضعیت پایم بروم که معامله کنم؟

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: کسانی که از اینجا بیرون شدند حواسشان باشد اگر ادامه بدهند می گویم برای چه بیرونشان کردم. جایی که مظلوم واقع شوم از حقم دفاع می کنم.

وی درباره میزان حمایت ها از سوریان برای اینکه او نیز مثل جدیدی ناکام انتخابات اتحادیه جهانی نشود و اینکه او در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف و تسلط بر زبان انگلیسی دچار مشکل است و شاید گزینه مناسبی نباشد، گفت: موضوع حمید یک بخشی به ما و بخشی دیگر به خود او برمی گردد. جدیدی واقعا فعال بود. سوریان هم باید فعال شود. به او گفتم به بلغارستان برو. لالوویچ به من گفت آدم های اینجا سیاسی رای نمی دهند بلکه رفاقتی رای می دهند. من که بیکار نیستم همه سفرها بروم. خود حمید سوریان باید زحمت بکشد برود. برای چه او را معرفی کردیم او ۷ طلای جهان و المپیک دارد. ۸۰ درصد کار خود سوریان است. او واقعا تمایل ندارد اما به او فشار می‌آورم. خیلی ها مثل امیررضا خادم و رنگرز آمدند و رای نیاوردند. بحث اصلی خود شخص است. به من گفتند خودت بیا اما گفتم حمید سوریان شایستگی بیشتری از من دارد. مزدوران به لالوویچ گفته بودند سوریان عصبی است! 

دبیر ادامه داد: اگر قرار باشد همه جا من بروم خب من هم مثل قبلی ها می شوم. جدیدی واقعا زحمت کشید اما یکسری مزدور نگذاشتند او رای بیاورد. جدیدی کلا ۸ ماه محروم بود خب اگر دوپینگی بود که ۴ سال محروم می شد، بعد هم آمد و مدال های جهانی گرفت. درباره حمید سوریان هم یک جایی ما هستیم اما خود او نیز باید برود و رایزنی کند.  یکسری آدم بی تقوا می آیند می گویند ما آنجا دعوت کردیم. خداوکیلی اگر انتخابات فدراسیون کشتی رای ها را به یک اتاق ببرند و شمارش کنند شما چیزی نمی گویید؟ من وقتی این موضوع را دیدم اعتراض کردم اما گفتند این ۴ نفر مورد اطمینان ما هستند.

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: بهترین گزینه برای حضور در انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی حمید سوریان است. چند کشتی گیر از کشتی کام نگرفتند. وقتی عباس جدیدی می خواست بیاید خیلی ها از جمله برخی مسئولان گفتند جدیدی معرفی نشود اما تشخیص من این بود. اولین کشتی گیری که از کشتی کام نگرفت تختی بود که نگذاشتند در کشتی به سمتی برسد. دومین نفر عبدالله موحد بود. قبل از انقلاب رفت آمریکا و بعد هم همانجا ماند. خیلی هم ایران دوست است و قبول نکرد سرمربی آمریکا شود. سومی و چهارمی هم من و جدیدی بودیم. همه مربی و رییس فدراسیون شدند من هم آمدم اما جدیدی از روزی که رفت کسی حالش را نپرسید. 

وی ادامه داد: جدیدی مال کشتی است پس کی باید از کشتی کام بگیرد. من از سوریان خواهش کردم بیاید و نایب رییس شود. در اتحادیه هم شانس دارد اما به شرط‌ها و شروط‌ها. مثلا دو بار معلم زبان برای او گرفتم اما در نهایت فرار کرد اما همه چیزش را روی تشک می گذارد. سوریان چند بار آمده گفته دیگر کاندیدا نباشم اما نگذاشتم. ۹۰ درصد کار به خود او مربوط است.

به گزارش ایسنا، دبیر همچنین درباره بهره برداری از خانه کشتی شهید صدرزاده گفت: از خدا و اهل بیت تشکر می‌کنیم که با تلاش یک تیم زیرساخت‌های فدراسیون در یک سال افتتاح شد. ۲-۳ رئیس فدراسیون هم بعد از ما بیایند راحت هستند و باری بر دوش آنها نمی‌گذاریم. 

رئیس فدراسیون کشتی افزود: زیرساخت کار فراهم باشد، تمرینات بهتر انجام می‌شود. سالن‌های دیگر هم افتتاح شده است. این سالن نمی‌گویم تک اما کم نظیر و جزو بهترین‌هاست. سالن مجهز به فیزیوتراپی، استخر برای آب درمانی، اتاق ماساژ، دستگاه‌های مجهز بدنسازی، خوابگاه و … است. روزی که من آمدم یک دقیقه نمی‌گذاشتم بچه‌ام اینجا باشد. روزی که معرفی شدم خوابگاه ها را دیدم و گفتم نمی‌گذارم اینجا باشید. خوابگاه‌های ما مانند هتل ۵ ستاره شده و کسی نمی‌تواند ایراد بگیرد. 

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه شما گفته‌اید کسی از کشتی در المپیک انتظار مدال نداشته باشد در حالی که گفته شده شما بودجه زیادی دریافت کرده‌اید، خاطرنشان کرد: من اسم از کسی نمی‌آورم اما توقع نداشته باشید غیر کارشناسی حرف بزنم. آیا تیم ما مانند المپیک سیدنی یا لندن است؟ اینها را نمی‌گویم بچه‌ها انگیزه خود را از دست بدهند. دبیر نه دروغ گفته نه می‌تواند دروغ بگوید. من با سه کشتی‌گیری که نتیجه خوبی نداشتند دعوا کردم و به غلام محمدی هم گفتم آنها را دعوت نکند اما اصرار کردند در اردو بمانند. کسانی که کم فروشی کنند را می‌فهمم اما بچه‌های ما کم فروشی نکرده‌اند. زیر ساخت ما فراهم شده اما شما تضمین می‌دهید کشتی‌گیر در یک سال و ۲ ماه مدال بگیرد. هر کسی نقد می‌کند وزن به وزن بررسی کند، بنده حرف غیر کارشناسی نزدم، حرفی نمی زنم که بیخودی دل مردم را خوشحال کنم. 

وی درباره درخواست از قالیباف برای کمک به کشتی و اینکه آیا ۲۰ میلیارد به شما اختصاص یافته، تصریح کرد: این پول ۶۰ میلیارد تومان برای کشتی بود اما شب آخر ۴۰ میلیارد به رشته‌های دیگر تخصیص یافت. اینکه آنها گرفتند نوش جان‌شان. یک فدراسیونی گفته بود اعزام ما از کشتی بیشتر است؛ شما را روشن کنم، کشتی ۲ رشته است آزاد و فرنگی. آقای لالوویچ به من گفت ممنونم، آمدی و رشته‌ها را مستقل کردی. کمیته، وزارت و مجلس باید این موضوع را بدانند. 

دبیر افزود: من یکسال پیش گفتم بودجه مشکل دارد،  هیچ نفعی در فدراسیون ندارم، با داشتن بچه مریض به قزاقستان رفتم و هر کسی هر چیزی دوست داشت گفت، مشکلی نیست برای کشتی انجام دادم. در فضای مجازی تهمت زدند اما بحث بودجه کشتی مهم است. ۵۱ نفر را به قزاقستان بردم، هزینه بلیت را خودم دادم، ۲ میلیارد تومان هزینه بلیت یک سفر من شده است. شبی ۱۸۰ یورو هزینه هر نفر بوده است و شما حساب کنید چقدر می‌شود. روزی ۵۰ میلیون هزینه بچه‌ها در اردوست. ۶۰ میلیارد بدهکار بودیم که به غیر از ۴۵۰ میلیون بدهی برای تشک که شکایت کرده، همه بدهی‌ها را دادیم. بهترین کاری که کردیم سند توسعه کشتی است. ۷۰۰ مربی را بیمه درمان کردیم. من با کسی دعوا ندارم و به کسی بی ادبی نمی‌کنم اما حق را می‌گویم. 

دبیر ادامه داد: برای مسابقات جام تختی در چابهار که باید از مسئولان این منطقه تشکر کنم. ما هر کاری از دست‌مان بر آید انجام می‌دهیم. ما قبل از المپیک نیاز به آرامش داریم اما دلیل نمی‌شود سکوت کنم. 

رئیس فدراسیون کشتی یادآور شد: من به وزیر هم گفتم اگر حرف نزنم شرعا به کشتی خیانت نکرده‌ام؟ ما نه با وزارت نه کمیته مشکلی نداریم اما بودجه دو دو تا چهارتاست. هر کسی خواست مرا درباره المپیک نقد کند آنهایی که کشتی را می‌فهمند نه آنهایی که می‌بینند. اسم کشتی‌گیران ما را با حریفان بنویسند بعد ببینند من چه می‌گویم. 

دبیر با اشاره به نتایج کشتی در المپیک سیدنی، عنوان کرد: ما در سیدنی ۵ شانس طلا بودیم، اما به زور یک مدال گرفتیم. اگر زمانی علی حیدری، عباس جدیدی، رسول خادم، کمیل قاسمی، امید نوروزی بگویند ما ۴-۵ تا طلا می‌گیریم شما روی حرف آنها حساب کنید اما آنها چنین حرفی نمی‌زنند. اینها حرف ناامیدکننده نیست. کمیته امسال ۲ میلیارد داد، ۲۵۰ میلیون گذاشتیم روی آن و پول یک سفر ما شد.

انتهای پیام