خواهرخواندگی تبریز با بورسا آثار فرهنگی خوبی دارد
خواهرخواندگی تبریز با بورسا آثار فرهنگی خوبی دارد

[ad_1] رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خواهرخواندگی تبریز با بورسا را عامل تعاملات فرهنگی بین این دو شهر توصیف کرد. به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام رسول برگی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز درباره لایحه تجویز انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی تبریز با شهر بورسا ترکیه اظهار کرد: عقد خواهرخواندگی موجب توسعه تعاملات […]

[ad_1]

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خواهرخواندگی تبریز با بورسا را عامل تعاملات فرهنگی بین این دو شهر توصیف کرد.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام رسول برگی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز درباره لایحه تجویز انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی تبریز با شهر بورسا ترکیه اظهار کرد: عقد خواهرخواندگی موجب توسعه تعاملات فرهنگی در دو شهر می شود.

وی ادامه داد: معمول ترین اقدام، نامگذاری متقابل خیابان به نام شهر مورد تقاهم است که می تواند آغازی برای تعاملات فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) زمانی به شهر بورسا تبعید شده بودند، افزود: بورسا شهری صنعتی است و چندین کارخانه تولید خودرو دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: این شهر از نظر فرهنگی نیز فعال و دارای سابقه است و در نزدیکی قونیه که محل آرامگاه شمس تبریزی است قرار دارد؛ همین موضوع می تواند وجه اشتراکی بین دو شهر تبریز و بورسا باشد.

وی یادآور شد: خواهرخواندگی دو شهر تبریز و بورسا طرح زیبایی است که بی شک اثرات علمی، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی آن عاید تبریز می شود.

حجت الاسلام برگی همچنین در توضیح طرح خود با عنوان طرح تاسیس واحد نظارت بر دعاوی و قراردادهای شهرداری و شرکت های تابعه بیان کرد: مسئله قراردادها و دعاوی اهمیت بسیاری دارد که در سال های اخیر شهرداری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورا ارجاع داده می شود و در صورت تصویب می تواند یادگاری شورای ششم برای ادوار آینده باشد.

[ad_2]