خمز: برخلاف تراکتور پنالتی‌های زیادی برای پرسپولیس گرفته‌اند/ قهرمانی برای ما وظیفه نیست
خمز: برخلاف تراکتور پنالتی‌های زیادی برای پرسپولیس گرفته‌اند/ قهرمانی برای ما وظیفه نیست

[ad_1] سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: برای تیمی مثل پرسپولیس این همه پنالتی می‌گیرند، ولی تاکنون برای ما پنالتی نگرفته‌اند، شاید چیزهایی وجود دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، پاکو خمز در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس، درمورد تغییر شیوه بازی سرخ‌پوشان پایتخت و استفاده از ضدحملات و اینکه چه تاکتیکی برای در اختیار […]

[ad_1]


سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: برای تیمی مثل پرسپولیس این همه پنالتی می‌گیرند، ولی تاکنون برای ما پنالتی نگرفته‌اند، شاید چیزهایی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پاکو خمز در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس، درمورد تغییر شیوه بازی سرخ‌پوشان پایتخت و استفاده از ضدحملات و اینکه چه تاکتیکی برای در اختیار داشتن بیشتر توپ در بازی فردا دارد، اظهار داشت: پرسپولیس تیم خوبی است و برای کنترل کردنش کار سختی داریم. بازیکنان خیلی خوب، تکنیکی و سریعی دارد. سعی خواهیم کرد توپ را در اختیار داشته باشیم و حفظ توپ کنیم. همچنین باید وقتی توپ را از دست می‌دهیم، تیم نباید به هم ریخته باشد و بتوانیم فضای کمتری به حریف بدهیم.

وی درخصوص اینکه آیا نفرات جایگزین خوبی برای مهدی هاشم‌نژاد و به ویژه هادی محمدی در بازی فردا دارند، گفت: اینکه بازیکن باشد یا نباشد هیچ وقت روی تیم ما تاثیر نمی‌گذارد. از الان فکر کرده‌ام که چه کسی می‌خواهد در این پست‌‌ها بازی کند و اطمینان دارم نفر جایگزین به بهترین شکل ممکن کارش را انجام خواهد داد.

سرمربی تراکتور گفت:‌هیچ برنامه مشخصی برای کنترل یک بازیکن خاص ندارم. خیلی تیم‌ها در سال‌های اخیر برنامه داشتند تا مسی را کنترل کنند. وقتی کسی خلاقیت خدادادی دارد، کنترل کردنش خیلی سخت است. کاری که ما می کنیم آنالیز کردن بازیکنان است، می‌دانیم خصوصیات مثبت‌شان چیست و نقاط قوت‌شان کجا است. سعی داریم با گفتن این آنالیزها به بازیکنان، نفرات تیم حریف را کنترل کنیم. برای این کار برنامه خاصی نداریم تا یک بازیکن را از جای دیگری به این طرف زمین بیاوریم. اگر چنین کاری انجام بدهیم و فقط بخواهیم یک بازیکن را کنترل کنیم، در قسمت دیگر زمین فضا ایجاد می‌شود.

وی افزود: هیچ وقت این کار را انجام نمی‌دهیم بلکه به بازیکنان می‌گوییم تیمی این کار را انجام داده و درست جاگیری و با بازیکن حریف یارگیری کنند. این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

سرمربی تراکتور درمورد کارت زرد گرفتن متوالی برخی بازیکنانش مثل هادی محمدی در شرایطی که خودش تاکید کرده باید کارت زردهای این تیم کمتر شود، توضیح داد: این ریسک را قبول کرده‌ام. تیم ما کامل بازی می‌کند و وقتی چنین ریسکی انجام می‌دهید، گاهی مواقع مجبور به خطا کردن می‌شوید. از تیم خود می‌خوهم صد در صد بازی کند و اگر به بازیکنانم بگویم در زمین حریف ۶۰ درصد بازی کنند، تعداد کارت زردها پایین‌تر می‌آید. طبیعی است برخی مواقع ما باید این کار را انجام بدهیم.

سرمربی تراکتور در رابطه با وضعیت سید محمد حسینی، بیان کرد: این بازیکن مشکلی برای همراهی تراکتور ندارد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای استفاده از بازیکنان جوان اعتقاد دارید؟ بیان کرد: من به تمامی بازیکنانم اعتقاد دارم و سن و سال مهم نیست. هر بازیکنی که بتواند کمک کند، از او استفاده می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تراکتور می‌تواند قهرمان شود اظهار داشت: معتقدم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل گهر برای قهرمانی برنامه‌ریزی کرده‌ و هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند. قهرمانی برای ما وظیفه نیست، بلکه یک رویاست که اگر دست یابیم، بسیار لذت بخش است. بازهم تأکید می‌کنم که بار قهرمانی روی دوش تیم ما نیست.

خمز در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از اینکه تاکنون به نفع تراکتور پنالتی گرفته نشده است، گفت: برای تیمی مثل پرسپولیس این همه پنالتی می‌گیرند، ولی تاکنون برای ما پنالتی نگرفته‌اند. شاید چیزهایی وجود دارد. آیا قضاوت برای استقلال و پرسپولیس با تراکتور یکسان است؟ اینکه امسال برای تیم ما پنالتی نگرفته‌اند، عجیب نیست؟ شاید هم من منفی فکر می‌کنم.

وی در رابطه با میزان آمادگی محمد عباس‌زاده، خاطرنشان کرد: عباس‌زاده می‌تواند با تلاش بیشتر به روزهای خوبش برگردد. اسدی شرایط فوق العاده دارد و عباس‌زاده و پاکدل هم دیگر مهاجمان من هستند که به موقع از آنان استفاده خواهم کرد. اگر به جای اسدی از بازیکن دیگری استفاده کنم، برای همه سوال پیش می‌آید که چرا بازیکن آماده را روی نیمکت قرار داده‌ام. عباس‌زاده باید سخت تلاش کند تا به بهترین شرایط آمادگی برسد. این بازیکن جزء بهترین مهاجمان لیگ ایران در زدن ضربات آخر است. سرمربی تراکتور در پایان سخنانش تأکید کرد: بازی کردن یا نکردن رومرو گومز، سورپرایزمان برای بازی فردا نیست؛ هدف ما ارائه بازی خوب و کسب نتیجه است.

پایان پیام/


[ad_2]