خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌شرقی رکورد ۶ ساله زد
خرید تضمینی گندم در آذربایجان‌شرقی رکورد ۶ ساله زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزایش تولید و خرید گندم در آذربایجان‌شرقی را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و از شکست رکورد ۶ ساله گندم در این استان خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی بعد از ظهر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۸۲۲ تن گندم در […]



رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزایش تولید و خرید گندم در آذربایجان‌شرقی را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و از شکست رکورد ۶ ساله گندم در این استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی بعد از ظهر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۸۲۲ تن گندم در استان به صورت تضمینی و بذری از کشاورزان استان آذربایجان‌شرقی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد بیشتر شده است.

وی، گندم خریداری شده استان در مدت مشابه سال گذشته را ۱۷۱ هزار و ۲۴۶ تن اعلام نمود و گفت: ۲۷۲ هزار و ۱۴۰ تن از گندم خریداری شده تا به امروز، از سوی شرکت غله، ۳۱ هزار و ۷۱۸ تن از سوی سازمان تعاون روستایی استان و ۱۶ هزار و ۹۶۴ تن نیز به‌صورت بذری از کشاورزان آذربایجان‌شرقی خریداری شده است.

فتحی، افزایش تولید و خرید گندم در آذربایجان‌شرقی را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و از شکست رکورد ۶ ساله گندم در این استان خبر داد و افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۵۰ تن دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده و ۲۳۳ میلیارد ریال از وجوه کلزاکاران استان معادل ۳۸درصد پرداخت شده است.

وی یادآور شد: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که بخش عمده‌ای از این اراضی به صورت دیم کشت می‌شود، از این‌رو طرح جهش تولید در دیمزارها با استفاده از ارقام مناسب همچنین به زراعی مورد توجه مسؤولان جهاد کشاورزی و کشاورزان قرار گرفته است.

پایان پیام/س