خدمات‌دهی استان‌های شمال‌غرب کشور به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین
خدمات‌دهی استان‌های شمال‌غرب کشور به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در قالب خدمات دهی فرهنگی و گردشگری به زائران اربعین حسینی و ساماندهی مرز تمرچین مقرر شد چهار شهر تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان در این مرز به صورت مشترک و هماهنگ ایفای نقش کنند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی امشب در پنجمین مجمع […]



رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در قالب خدمات دهی فرهنگی و گردشگری به زائران اربعین حسینی و ساماندهی مرز تمرچین مقرر شد چهار شهر تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان در این مرز به صورت مشترک و هماهنگ ایفای نقش کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی امشب در پنجمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور اظهار کرد: راه اندازی کنسرسیوم گردشگری توسط این چهار از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود تا شهرهای شمالغرب در جذب توریست و گردشگر فعال باشند.

وی افزود: مسائل زیست محیطی و ارائه تجربیات مختلف شهرها در این حوزه از دیگر موارد پنجمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور بود.

برگی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد در پایان آبان ماه جشنواره فرهنگی در تهران برگزار ‌شود تا چهار شهر مذکور به معرفی صنایع دستی و میراث فرهنگی خود بپردازند و در کنار آن مسائل سرمایه‌گذاری نیز مطرح خواهد شد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، وزارتخانه‌ها در مورد ماده ۴۳ و  قانون درآمد پایدار، همکاری می‌کنند. مقرر شد تامه ای نوشته شده و از وزیر کشور این مورد مطالبه شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در تبریز گفت: در کمیسیون های تخصصی این موصوعات بررسی شده و از وزارت کشور مطالبه خواهد شود تا شهرداری ها از این محل نیز متنفع شوند.

پایان پیام/