خبرنگار افشاگر پالتیکو: جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید موثق است
خبرنگار افشاگر پالتیکو: جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید موثق است
خبرنگار نشریه پالتیکو آمریکا می‌گوید اطلاعاتی که این نشریه در مورد جاسوسی رژیم صهیونیستی از کاخ سفید منتشر کرده، موثق است ولی آمریکا به دلیل برخی مسائل دوست ندارد به آن واکشن نشان دهد.

 گزارشگر و خبرنگار نشریه «پالتیکو» می‌گوید افشاگری این نشریه در خصوص جاسوسی رژیم صهیونیستی از کاخ سفید و رئیس جمهوری آمریکا «بسیار موثق» بوده و «منابع او مطمئن» هستند.

نشریه مذکور امروز (پنجشنبه) در یادداشتی به قلم «دانیل لیپمن» نوشت که رژیم صهیونیستی در پشت پرده نصب دستگاه‌های جاسوسی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری آمریکا و برخی از مناطق حساس پایتخت این کشور است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه به نقل از این خبرنگار آمریکایی نوشتند که «منابع او خیلی مطمئن هستند».

لیپمن به نقل از سه مقام ارشد پیشین دولت آمریکا گفته است که واشنگتن به این جمع‌بندی رسیده که اسرائیل در قضیه جاسوسی مذکور دست دارد.

این خبرنگار گفت که  نه کاخ سفید و نه «اف.بی.آی» (پلیس فدرال آمریکا) گزارش جاسوسی اسرائیلی‌ها از کاخ سفید را تکذیب نکرده‌اند و «ما [در این مورد] از خودمان خیلی مطمئن هستیم».

لیپمن دلیل سکوت دولت دونالد ترامپ و دستگاه‌های اطاعاتی آمریکا در مورد افشای جاسوسی صهیونیست‌ها را این گونه تحلیل کرد که «کاخ سفید به این [افشاگری] واکنشی نشان نداده تا مبادا به دلیل روابط نزدیکی که بین دولت آمریکا و نتانیاهو هست، آشوب و جنجالی ایجاد شود».

او با تأکید بر اینکه این گونه جاسوسی‌ها فقط از دست رژیم صهیونیستی برمی‌آید، تأکید کرد: «اسرائیل یکی از تهاجمی‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی را در اختیار دارد و این دستگاه‌ها در این زمینه (جاسوسی] بهترین هستند».

خبرنگار نشریه پالتیکو ادامه داد: «شمار کمی از کشورها وجود دارد که می‌توانند سیستم‌های جاسوسی در واشنگتن و آن هم در نزدیکی کاخ سفید نصب کنند و من از منابع خودم اطمینان دارم».

بر این گزارش نشریه مذکور، طی دو سال قبل و در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، دستگاه‌های جاسوسی کوچکی که اصطلاحا به آنها «استینگ‌رِی» (لقمه‌ماهی) گفته می‌شود در نزدیکی کاخ سفید و دیگر ساختمان‌های دولتی مهم در واشنگتن نصب شده بودند و نحوه عملکرد آنها بدین شکل است که خود را به‌عنوان فرستنده مخابراتی جا زده و مکان تلفن‌های همراه و اطلاعات شناسایی آنها را استخراج می‌کنند.

این دستگاه‌ها که از نظر صنعتی نام «گیرنده‌های هویت مشترکان تلفن‌های همراه بین‌المللی» یا IMSI-catchers به آنها اطلاق می‌گردد، قادر هستند محتوای تماس‌ها و داده‌های اینترنتی مصرف‌شده را دریافت کنند