خانه منتسب به باقرخان پتانسیل گردشگری بالایی دارد
خانه منتسب به باقرخان پتانسیل گردشگری بالایی دارد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در رابطه با خانه منتسب به باقرخان حرف‌های زیادی مطرح است اما به عنوان بنای تاریخی در جوار مسجد سالار شهیدان با متراژ بالایی که دارد، پتانسیل گردشگری خوبی برای شهر است.

به گزارش قلم پرس، حکیمه غفوری پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مصوبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: ریشه تاریخی خانه منتسب به باقرخان جای خود را دارد اما تملک و بازآفرینی این مکان می‌تواند پتانسیل خوبی برای شهر باشد.

وی افزود: در حاشیه این بنا ایجاد فضای سبز و کاربری‌های فرهنگی می‌تواند در بحث گردشگری شهری مفید واقع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تصریح کرد: اهالی محل نیز در این رابطه معذب هستند و این محل نزدیک به ۴۰ نفر وراث دارد که اکثرا اجاره‌نشین هستند و خواستار خریداری و یا تعیین تکلیف این محل هستند.

وی با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اعلام کرد: مقرر شده بود شیوه‌نامه‌ای در رابطه با کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای شهر به صحن بیاید که این شیوه‌نامه در ۱۰ ماده و ۱۴ تبصره تدوین شده است و ۹ عضو دارد.

غفوری خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، یکی از اعضای شورا، معاون یا رئیس سازمان فرهنگی شهرداری، استاد تاریخ، استاد جامعه‌شناسی، مدیرکل بنیاد شهید، یک نفر با معرفی بنیاد ایران‌شناسی و مدیرکل ارشاد و یا یک نفر با معرفی ایشان اعضای کمیته نامگذاری اماکن و معابر عمومی خواهند بود.

وی تأکید کرد: اسامی تصویب شده در کمیته نامگذاری در سال‌های گذشته و مصوبه‌ای جدید اگر صورت بگیرد در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این جلسه غلامرضا احمدی به عنوان نماینده شورای شهر در کمیته نامگذاری معابر و اماکن عمومی انتخاب شد و مفاد شیوه‌نامه کمیته نامگذاری پس از بررسی در صحن شورای شهر مطرح شود.

همچنین در رابطه با خانه منتسب به باقرخان نیز مقرر شد شهرداری بررسی میدانی از وضعیت آن منطقه داشته باشند.