حضور شخص رئیس کل دادگستری استان در مساجد و مصلی موجب ایجاد آرامش در بین مردم است
حضور شخص رئیس کل دادگستری استان در مساجد و مصلی موجب ایجاد آرامش در بین مردم است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اینکه شخص رئیس کل دادگستری استان در محلات و مساجد و مصلاهای مختلف حضور پیدا می کنند در بین مردم آرامش ایجاد میکند بر همین اساس مقام معظم رهبری حضور مسئولان قوه قضائیه در بین مردم را تحسین می کنند.
به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در  دیدار با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان، اظهار کرد: هفتم تیر در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و به پاس معمار اصلی قانون اساسی و اولین رییس قوه قضائیه ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد: هفته قوه قضائیه فرصتی بسیار مناسب است تا مدیران این قوه راهبردی، استراتژیک و گسترده گوشه ای از خدمات ارزشمند خود را بیشتر از قبل به عنوان خادمان این ملت در معرض قضاوت و اعلام نظر مردم و افکار عمومی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی مهمترین وظیفه قوه قضائیه، پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است افزود: امور قضایی نه تنها بخشی از وظایف خطیر قوه قضائیه بوده که در قانون اساسی مورد توجه واقع شده است اما گستردگی خدمات این رکن مهم و حیاتی حکومت در سازمان های وابسته تجلی یافته است و به نوعی  با زندگی روزمره مردم آمیخته شده و نقش موثری در انسجام اجتماعی و نظم جامعه ایفا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تلاش همه جانبه کارکنان اداری و قضائی قوه قضائیه برای پاسخگویی به مراجعات، گفت: تلاش تشکیلات قوه قضائیه ستودنی بوده و باید آفرین بگوییم به همه دست اندرکاران قوه قضائیه چه آن هایی که به عنوان قضات و چه یاوران قضات و کارکنان اداری فعالیت میکنند چرا که  همه برای اجرای عدالت سهم دارند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان ملجاء و پناهگاه مردمی یکی از ارکان حیاتی و نجات بخش جامعه بوده که با حساسیت قانونی و شرعی نسبت به رسیدگی و صدور احکام قضایی اقدام می کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به تدوین سند تحول قضایی بیان کرد: در نگاه مقام معظم رهبری قوه قضائیه در نظام اسلامی همچون یک نهالی جدید روز به روز رشد کرده و در دوره های مختلف پیشرفت هایی داشته و در دوره جدید نیز باید پیشرفت جدیدی داشته باشد که شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از مجموع سخنان مقام معظم رهبری در دیدار های اخیر با مسئولان قضایی چنین بر می آید که حضور موثر و دائمی بالاترین مقام این دستگاه در میان مردم و ارتباط بی واسطه با آحاد جامعه را یکی از مهمترین تحولات رخ داده در مدیریت کنونی آن میداند که لازم است ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: البته در استان ما این حرکت قبل از دوره مدیریت کنونی آغاز شده و ادامه داشته، اینکه شخص رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و قضات و معاونان تشکیلات قضایی استان در محلات و مساجد و مصلاهای مختلف حضور پیدا میکنند در بین مردم آرامش ایجاد میکند، بر همین اساس مقام معظم رهبری حضور مسئولان قوه قضائیه در بین مردم را تحسین میکنند.

وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه قضایی به وظیفه دینی و ملی خود عمل میکنند تاکید کرد: امروز خوشبینی به عملکرد دستگاه قضا نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و این موضوع بخاطر ارتباط بیشتر با مردم و پیگیری های انجام شده است