حسان دیاب: لبنان به آستانه فروپاشی رسیده است
حسان دیاب: لبنان به آستانه فروپاشی رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که به قطر سفر کرده است، شامگاه دوشنبه با اشاره به اوضاع بد این کشور، از کشورهای عربی خواست که در کنار لبنان بایستند. به گزارش «الجزیره مباشر»، حسان دیاب در این خصوص گفت: «لبنان به آستانه فروپاشی فراگیر رسیده است و […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که به قطر سفر کرده است، شامگاه دوشنبه با اشاره به اوضاع بد این کشور، از کشورهای عربی خواست که در کنار لبنان بایستند.

به گزارش «الجزیره مباشر»، حسان دیاب در این خصوص گفت: «لبنان به آستانه فروپاشی فراگیر رسیده است و پس از گذشت ۹ ماه از استعفای دولت، پیچیدگی‌ها مانع تشکیل دولت می‌شود».

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در ادامه افزود: «قطر در سال ۲۰۰۶ روستاها و شهرهای لبنان را پس از تجاوز اسرائیل بازسازی کرد. به برادران عرب‌[مان] اطلاع می‌دهیم که لبنان در خطر شدیدی قرار دارد و دیگر نمی‌تواند منتظر بماند».

دیاب در پایان گفت: «از کشورهای عربی انتظار داریم که در کنار لبنان بایستند و شبکه‌ای امنیتی برای حمایت از لبنانی‌ها باشند».

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

انتهای پیام/