[ad_1] نماینده ولی فقیه در آذربایجان.شرقی با تاکید بر اینکه رشد و تعالی کشور مرهون آموزش و پروش است، گفت: جهاد در راه ساخت کلاسهای درس فراخوان دانشآموزان برای تحصیل علم و تربیت است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجتالاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم امروز در دیدار حمیدرضا خانمحمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز […]
[ad_1]
نماینده ولی فقیه در آذربایجان.شرقی با تاکید بر اینکه رشد و تعالی کشور مرهون آموزش و پروش است، گفت: جهاد در راه ساخت کلاسهای درس فراخوان دانشآموزان برای تحصیل علم و تربیت است.
به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجتالاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم امروز در دیدار حمیدرضا خانمحمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آموزش و پرورش را بارزترین نمود سرمایهگذاری نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: پیشرفت و توسعه کشور در همه زمینهها با نقشآفرینی این نهاد مقدس محقق شدنی است از این جهت جهاد برای ساختن مدارس فراخوان نسل جدید و دانشآموزان به تعلیم و تربیت به حساب میآید.
امام جمعه تبریز اتمام کار ساخت مدرسه را آغاز حیات تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد: فضاهای آموزشی که تاثیر مثبتی در آموزش و یادگیری دانشآموزان دارند؛ علاوه بر مقاوم بودن در برابر حوادث غیرمترقبه باید به بهترین وسایل کمک آموزشی مجهز باشند.
وی، نوسازی را از ضرورتهای کشور برشمرد و افزود: توجه به طراحی داخلی و متناسبسازی فضای آموزشی با مقطع تحصیلی دانشآموزان و روحیه آنها حتما در نوسازی و بهسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد.
آلهاشم با تاکید بر تکریم و توجه به خیران مدرسهساز گفت: دغدغههای افرادی که به مدرسهسازی عشق میورزند را رفع کنید تا برای ادامه کار ساخت فضاسازی آموزشی و پرورشی دلگرم شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: برای تقویت روحیه دانشآموزان و کاهش استرس آنها مدارس درختکاری و گلکاری شود.
حمیدرضا خانمحمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این دیدار با بیان اینکه مجموعه نوسازی مدارس پیشران نظام آموزشی است، یادآور شد: یکی از دستگاههایی که تغییر نگاه حکمرانی را باید دنبال کند، نوسازی مدارس است و این مجموعه باید مصممتر و هدفمند در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی عمل کند.
وی، احیای فعالیتهای جهادی در مدارس مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در بحث مدرسهسازی و مدرسهیاری و تعمیر نگهداری فضاهای آموزشی باید در بین اولیاء دانشآموزان انگیزه مشارکت را بالا ببریم و حضور افراد صاحب فکر و ایدهپرداز انقلابی بیش از پیش بهره بگیریم.
خانمحمدی در ادامه خیرین مدرسهساز را از مهمترین ارکان فعالیت نوسازی مدارس و توسعه عدالت آموزشی دانست و تاکید کرد: پیشرفت سازمان نوسازی مدارس وابسته به تلاش و حضور خیران است.
انتهای پیام/س
[ad_2]