جلسه قرارگاه پدافند پرتوی آذربایجان شرقی برگزار شد
جلسه قرارگاه پدافند پرتوی آذربایجان شرقی برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قرارگیری نیروگاه‌های هسته‌ای کشورهای همسایه در مجاورت مرزها و احتمال تأثیرپذیری منطقه شمال‌غرب کشور از این تأسیسات به‌هنگام بروز حوادث احتمالی، برآورد جنبه‌های مختلف این حوادث را در راستای افزایش آمادگی و پایداری مورد تأکید قرار داد. تراب محمدی در جلسه قرارگاه پدافند پرتوی […]


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قرارگیری نیروگاه‌های هسته‌ای کشورهای همسایه در مجاورت مرزها و احتمال تأثیرپذیری منطقه شمال‌غرب کشور از این تأسیسات به‌هنگام بروز حوادث احتمالی، برآورد جنبه‌های مختلف این حوادث را در راستای افزایش آمادگی و پایداری مورد تأکید قرار داد.

تراب محمدی در جلسه قرارگاه پدافند پرتوی استان، به‌کارگیری نیروهای کاملاً فنی و تخصصی و ثبات مدیریتی در دستگاه‌های تخصصی را از جمله پیش‌نیازهای دستیابی به آمادگی و توان پایداری برشمرد و افزود: کارگروه‌های زیرمجموعه قرارگاه پرتوی باید ضمن اشرافیت دقیق بر وظایف و مسئولیت های تعیین شده، موارد لازم را بازبینی و به‌روزرسانی کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مطلوب اداره کل پدافند غیرعامل استان طی یک سال اخیر در زمینه تهیه طرح پژوهشی پدافند پرتوی استان، اتمام و تصویب طرح مذکور را جهت بهره‌برداری در رزمایش‌های پرتوی خواستار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به طرح پژوهشی پدافند پرتوی استان، گفت: مطالعات این طرح به معاونت پژوهشی مراکز علمی محول شده که در مراحل پایانی خود بوده و با اتمام آن، یک سند راهبردی بر مبنای مطالعات علمی با تکیه بر آخرین داده های مرتبط خواهیم داشت تا مبنای کار دستگاه های اجرایی باشد.

محمدباقر آقایی افزود: این اداره کل در حال تدوین طرح رزمایش پرتوی با یادبود دانشمند و چهره برجسته ملی هسته ای، شهید فخری زاده بوده که به منظور ارتقای پایداری در حوزه پرتوی طراحی و اجرایی خواهد شد.

وی توجه بیشتر به آموزش و آگاه سازی عمومی و رعایت سطوح آموزش در سطح دانش آموزی را موثر دانسته و اهتمام دستگاه های ذیربط را به این مهم خواستار شد.