تیراندازی در جشن تولدی در فلوریدای آمریکا جان کودک سه ساله را گرفت
تیراندازی در جشن تولدی در فلوریدای آمریکا جان کودک سه ساله را گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ مقامات ایالت فلوریدا از مرگ یک کودک سه ساله و مجروح شدن یک زن در جریان تیراندازی در این ایالت خبر داد. پلیس شهر میامی در ایالت فلوریدا گفت که اواخر روز شنبه، زمانی که پلیس برای بررسی یک حادثه به صحنه وقوع اعزام شد، شاهد مجروح شدن یک […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ مقامات ایالت فلوریدا از مرگ یک کودک سه ساله و مجروح شدن یک زن در جریان تیراندازی در این ایالت خبر داد.

پلیس شهر میامی در ایالت فلوریدا گفت که اواخر روز شنبه، زمانی که پلیس برای بررسی یک حادثه به صحنه وقوع اعزام شد، شاهد مجروح شدن یک کودک سه ساله در صحنه وقوع حادثه بود.

پلیس اعلام کرد که این کودک بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما وی به دلیل شدت جراحت در بیمارستان جان خود را از دست داد.

یک زن نیز در حادثه تیراندازی مجروح شده بود که وی نیز به بیمارستان منتقل شده و شرایط این زن، پایدار اعلام شده است.

پلیس میامی گفت: «بررسی اولیه حاکی است که قربانیان این حادثه در جشن تولدی که در مکانی برای مدت کوتاه اجاره شده بود،‌ حضور داشتند».

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه و علت وقوع آن توسط پلیس اعلام نشده اما پلیس میامی گفته که تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد، در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد. 

علی‌رغم آن که آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا، روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است، لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

انتهای پیام/.