توسعه همکاری‌های  ایران و اتریش در خطوط هواپیمایی و ریلی
توسعه همکاری‌های  ایران و اتریش در خطوط هواپیمایی و ریلی

سفیر اتریش در ایران گفت: علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دو طرفه در خصوص خطوط هواپیمایی و ریلی هستیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، وولف دیتریش هایم، سفیر اتریش ظهر امروز یکشنبه در نشست مشترک با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و تجاری تبریز اظهار کرد: خوشحالم که در اولین مأموریت خود در سمت سفیر اتریش به […]



سفیر اتریش در ایران گفت: علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دو طرفه در خصوص خطوط هواپیمایی و ریلی هستیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، وولف دیتریش هایم، سفیر اتریش ظهر امروز یکشنبه در نشست مشترک با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و تجاری تبریز اظهار کرد: خوشحالم که در اولین مأموریت خود در سمت سفیر اتریش به همراه دیگر اعضای سفارت مهمان تبریز هستیم و با توجه به نزدیکی جغرافیایی این شهر به اتریش باید امکان نزدیکی روابط تبریز با اتریش نیز فراهم و قدم‌های مهمی برای تقویت و توسعه این روابط قدیمی برداشته شود. 

وی ادامه داد: ایران کشوری بسیار بزرگ است و وسعت اتریش به اندازه یکی از شهرهای آن و ساختار اقتصاد اتریش متشکل از شرکت‌های کوچک و متوسط است در حالی که ابعاد شرکت های ایرانی در قیاس با این شرکت ها بسیار بزرگ است با این حال علاقمندی لازم بین دو طرف به استمرار این روابط تاریخی بالاست و خوشحالیم که امروز این امکان در سفر به تبریز مهیا شده است.

سفیر اتریش تصریح کرد: علاقمند به توسعه همکاری‌های دو طرفه در خصوص خطوط هواپیمایی و ریلی هستیم و اخیرا نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش دیدار و رایزنی‌هایی در زمینه توسعه روابط ریلی داشته و مایل به اشتراک گذاری تجارب خود در زمینه خطوط باربری با ایران نیز  هستیم و در زمینه خطوط هوایی نیز با توجه به مسافت کوتاه‌تر تبریز تا اتریش نسبت به دیگر شهرهای ایران که پیش از این پروازهای بین دو کشور از آنها برقرار شده، زمینه استفاده از هواپیماهای کوچک در این مسیر و توسعه پروازهای دو طرفه با توجه به اقتصادی بودن این نوع از هواپیماها از طریق تبریز وجود دارد.

وی به زمینه مساعد روابط و شناخت اتریشی‌ها از مردم و به ویژه تجار تبریز اشاره کرد و گفت: در زمینه ویزا و روادید نیز با وجود حجم انبوه درخواست‌های واصله به سفارت اتریش در تهران، شناخت ما از اتاق بازرگانی تبریز و فعالان و اعضای آن می تواند منجر به تسهیل و تسریع صدور ویزا و روادید برای تجار تبریزی شود و این موضوع را به طور جدی در سفارت تهران پیگیری خواهیم کرد.

هایم با اشاره سابقه همکاری برخی بانک‌های اتریشی و آشنایی آنها با راهکارهای مبادلات مالی با ایران خاطرنشان کرد: اما متاسفانه زمینه این ارتباطات همیشه فراهم نیست و هر چند بانک‌های اتریشی آگاهی لازم نسبت به فرصت واقع بینانه در تضمین صادرات و تسهیل روابط را دارند اما این موضوع زمانی بیشتر تسهیل می شد و سطح و پویایی این روابط موقعی افزایش می یافت که توافق هسته ای به سرانجام می رسید.

سفیر اتریش در ایران اظهار کرد: این سفر فرصت مناسبی بود تا از اهداف و افق های پیش روی فعالان تجاری و اقتصادی تبریزی مطلع بشویم و نتایج و دستاوردهای مثبت این سفر در آینده روابط دو کشور به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی مد نظر خواهد بود چرا که همکاری های طولانی مدتی بین فعالان دو کشور وجود داشته که حتی گاهی ما نیز از آنها بی اطلاع هستیم و چنین سفرهایی می تواند امکان تقویت این همکاری ها و توسعه روابط فیمابین را میسر سازد.

تبریز پایتخت و قلب تپنده صنعت و تجارت ایران است

راب مایر از اعضای هیأت همراه سفیر اتریش نیز در این نشست گفت: خوشحالم که پس از دوران پاندمی کرونا و دو سال  بعد از آنکه گروه بلندپایه ای از اتریش به تبریز سفر کردند، این دومین سفر من به پایتخت و قلب تپنده صنعت و تجارت ایران است چرا که وقتی صحبت از شرکت های اتریشی می شود به خوبی شاهد حضور تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی تبریزی در این ساختار هستیم و تعدد حضور این افراد در شرکت‌های اتریشی مؤید این ادعاست.

وی خاطرنشان کرد: اتریش نیز دروازه دستیابی به بازار کشورهای اروپایی است و باید این موضوع مد نظر تجار و صنعتگران تبریزی باشد و آمادگی داریم در خصوص موضوعات مربوط به فعالیت شرکت‌های دو جانبه اتریشی ایرانی به ویژه در حوزه صادرات، بیشترین همکاری و توسعه روابط را داشته باشیم.

گفتنی است در این دیدار نمایندگان شرکت‌های اتریشی در ایران و نیز شرکت‌ها و اعضای اتاق بازرگانی و فعالان تجاری و اقتصادی تبریز به تبادل نظر و بررسی زمینه همکاری‌های مشترک پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۶/ی