توسعه فضای سبز در اولویت است
توسعه فضای سبز در اولویت است
شهردار منطقه ۶ تبریز از تحقق ۸۰ درصدی بودجه سال جاری شهرداری این منطقه خبر داد.

به گزارش قلم پرس، سامان احمدزاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: منطقه ۶ از نظر وسعت بزرگترین منطقه شهرداری تبریز است که این منطقه با داشتن ۷هزار و ۳۰۰هکتار وسعت بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

او افزود: سه ورودی مهم شهر تبریز در این منطقه واقع شده است و همچنین فرودگاه تبریز، راه آهن و ورودی شمال غرب تبریز که دروازه اروپا است در منطقه ۶ تبریز قرار دارد.

احمدزاده با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد شهرداری منطقه ۶ تبریز صنعتی و کارگاهی است، ادامه داد: ۶ روستا نیز به صورت نیمه الحاقی به این منطقه متصل شده اند و خدمات مختلفی به این روستاها ارائه می کنیم.

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: توسعه فضای سبز، ارائه خدمات شهری و خدمات محله ای از اولویت های این منطقه است چراکه بافت منطقه ۶ کم برخوردار بوده و مردم بیشتر از اجرای پروژه های عمرانی از مدیران شهری خواهان ارائه خدمات محله ای هستند.

او از اجرای ۴ مورد مسیرگشایی در این منطقه خبر داد و گفت: مسیرگشایی هایی که در این منطقه انجام می شود زیرساختی و مهم بوده که نمونه آن ورودی شهرک صیاد شیرازی است.

احمدزاده در این خصوص افزود: این شهرک انتهایی ترین نقطه منطقه بوده که ورودی آن در حال مسیرگشایی است و هم اکنون جدول گذاری این پروژه انجام می شود. همچنین مسیرگشایی صنعتگران در اولویت است که باعث روان شدن ترافیک می شود.

او از اجرای پروژه تعریض باند کندروی منطقه غرب تبریز نیز خبر داد و گفت: ۳ کیلومتر این پروژه انجام شده و ۱.۵ کیلومتر آن نیز باقی مانده است و در حال اجرا است.

احمدزاده به توسعه فضای سبز در این منطقه اشاره داشت و ادامه داد: دو پارک طی سال جاری در این منطقه به بهره برداری رسید که شامل پارک آناخاتون به وسعت ۱.۵ هکتار و پارک باغ شهر به وسعت ۱۳ هزار متر مربع با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان است.

او در خصوص پروژه باغ شهر تبریز نیز گفت: اگر شهرداری این پروژه را انجام نمی داد و به سرمایه گذار واگذار می شد می توانست درآمد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری تبریز به همراه داشته باشد ولی با تاکید شهردار تبریز این پروژه باغ شهر در جهت احیای باغ ها و توسعه فضای سبز اجرا شد.

شهردار منطقه ۶ تبریز از آسفالت ریزی ۱۷ هزار تنی طی امسال در سطح این منطقه خبر داد و گفت: اخیرا نیز به جهت فصل زمستان از آسفالت سرد استفاده می کنیم.

احمدزاده از تحقق ۸۰ درصدی بودجه امسال این شهرداری نیز خبر داد و گفت: بعداز مناطق ۹ و ۵ این شهرداری رتبه سوم را در بین مناطق دهگانه تبریز کسب کرد. این در حالی است که این آمار دو سال گذشته ۲۳ درصد بود.