توسعه روابط اقتصادی با ارمنستان با تکیه بر ظرفیت‌های مشترک جزو اولویت‌هاست
توسعه روابط اقتصادی با ارمنستان با تکیه بر ظرفیت‌های مشترک جزو اولویت‌هاست

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران، بر استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و تشویق سرمایه‌گذاران دو طرف به همکاری‌های مشترک تأکید کرد و گفت: توسعه روابط با ارمنستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش قلم پرس،دکتر مجید خدابخش در این […]

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران، بر استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی و تشویق سرمایه‌گذاران دو طرف به همکاری‌های مشترک تأکید کرد و گفت: توسعه روابط با ارمنستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش قلم پرس،دکتر مجید خدابخش در این دیدار با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی تنها استانی است که با ارمنستان مرز مشترک دارد، افزود: در راستای سیاست‌های دولت، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان جزو اولویت‌های این استان است و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه باشیم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد ارس و مغری به‌عنوان نقطه اتصال دو کشور، اظهار داشت: روابط تجاری بین استان آذربایجان شرقی و ارمنستان در حد انتظار نیست و از مجموع ۲٫۴ میلیارد دلار صادرات استان در سال گذشته، رقم کمی به ارمنستان اختصاص داشت که باید تلاش کنیم این رقم افزایش یابد.

خدابخش، توسعه روابط اقتصادی با ارمنستان به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصت خوبی برای دسترسی تجار و تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی دانست و افزود: تجار و سرمایه‌گذاران دو طرف باید تلاش کنند تا حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهند و من به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران، حتماً سرمایه‌گذاران و بازرگانان استان را در این زمینه تشویق خواهم کرد.