تمهیدات دستگاه قضایی آذربایجان غربی در راستای مبارزه با قاچاق کالا
تمهیدات دستگاه قضایی آذربایجان غربی در راستای مبارزه با قاچاق کالا

خبرگزاری میزان – جلسه هم اندیشی طرح مشترک معاونت راهبردی و منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص کاربینی و کارسنجی قضات دادگستری استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاونین راهبردی ومنابع انسانی قوه قضائیه برگزار گردید. ناصرعتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی که به عنوان یکی از سخنرانان جلسه صحبت می‌کرد با اشاره […]

خبرگزاری میزان – جلسه هم اندیشی طرح مشترک معاونت راهبردی و منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص کاربینی و کارسنجی قضات دادگستری استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاونین راهبردی ومنابع انسانی قوه قضائیه برگزار گردید.

ناصرعتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی که به عنوان یکی از سخنرانان جلسه صحبت می‌کرد با اشاره به وضعیت خاص این استان بیان داشت: ما انتظار داریم مسئولان نگاه واقع بینانه‌ای بر اساس کارکرد واقعی دستگاه قضایی که همان اجرای عدالت، رسیدگی و پیگیری دقیق و کیفی به پرونده‌ها است را در دستور کار قرار دهند تا با اشرافیت بر این موضوع و اینکه شرایط هر استانی مانند آذربایجان غربی که بالغ بر ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد آن هم مرز‌های خاص با معابر متعدد برای ورود نفر و کالا‌ها که این استان را از نظر امنیتی و قاچاق کالا خاص نموده است را مبنا و معیار قرار داده و تمهیدات و امکانات خاصی را برای این استان در نظر بگیرند.

عتباتی ادامه داد: در مدت که بنده توفیق خدمت در استان آذربایجان غربی را دارم به عینه می‌بینم و لمس می‌کنم که همکاران من به لحاظ کمبود نیروی انسانی زیر بار سنگین و کار طاقت فرسای دستگاه قضایی در رنج و مشقت هستند، به همین خاطر باید فکر اساسی برای این استان و استان‌های مشابه داشت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: اگر استان آذربایجان غربی از لحاظ نیروی کار و امکانات تقویت شود خروجی و نتیجه این تقویت شامل استان‌های مرکزی و شمالی که مقصد محموله‌های قاچاق هستند می‌شود، همچنین تاثیر مثبتی در جلوگیری از خروج ارز و طلا و ورود و خروج غیرمجاز افراد از طریق این استان را خواهد داشت.

وی در پایان به لحاظ کمبود نیروی قضایی در استان پیشنهاد نمود مجوز یک دوره کارآموزی قضایی از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه برای استان آذربایجان غربی صادر گردد تا از این طریق این کمبود تا حدودی مرتفع گردد.

 

انتهای پیام/