تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری و مرکز حمایتی تولدی دوباره
تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری و مرکز حمایتی تولدی دوباره
اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری و مرکز حمایتی تولدی دوباره (کوثر) با هدف برطرف کردن مشکلات ناشی از اشتغال و ارتقای خدمات حمایتی در راستای مقابله با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش قلم پرس، محمدحسین حسن‌زاده ضمن بازدید از مرکز حمایتی تولدی دوباره و دیدار با مدیر این مرکز، در جریان پیشرفت و توسعه بافت فیزیکی این مجموعه قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: در راستای مقابله با خطرات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روانگردان با بهره‌گیری از امکانات دولتی و غیر دولتی و با تاکید بر باورهای دینی مردم و اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و تبلیغاتی در محیط خانواده و اعلام آمادگی این محموعه حمایتی در جهت ارائه خدمات حمایتی و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل پرسنل و مدیریت توانمند کانون حمایتی تولدی دوباره و به‌ویژه با رویکرد اشتغال‌زایی بهبود یافتگان از اعتیاد، این تفاهم‌نامه تنظیم شد.
وی ادامه داد: اداره‌کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری بر اساس رسالت مدنی خود یکی از متولیان سلامت در جامعه به شمار می‌رود و بر این اساس در حوزه‌های مختلف مسائل اجتماعی و مقابله با اعتیاد پیشتاز بوده و شبانه‌روز در حال فعالیت است.
حسن زاده گفت: همه افراد کارتن‌خواب را نمی‌توان معتاد خواند و در اصل این مسئله به وضوح اثبات شده است و چه بسا این شرایط به دلیل مشکلات مختلف از جمله ورشکستگی و یا اختلافات خانوادگی حادث شود.
وی به افزایش آمار معتادان درمحیط‌های کاری اشاره کرد و افزود: متاسفانه استان آذربایجان‌شرقی یکی از نقاط اعتیادخیز در واحدهای کارگاهی و کارگری در کشور به‌شمار می‌رود.
مدیر کل سلامت شهرداری تبریز گفت: گشت‌های سیار خدمات شهری با شماره تماس ۱۳۷ در سطح شهر فعال هستند و در خصوص جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها و معتادان سطح شهر فعالیت چشمگیری دارند. بخصوص در روزهای سرد سال در صورت وجود چنین افرادی با اطلاع رسانی شهروندان در هر نقطه از شهر، آماده پذیرش و هدایت این افراد به مراکز حمایتی و مراقبتی ترک اعتیاد هستند.