تغییر نام شهرک صنعتی تبریز ۴ به نام زنده یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی
تغییر نام شهرک صنعتی تبریز ۴ به نام زنده یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی
استاندار آذربایجان شرقی با تغییر نام شهرک صنعتی تبریز 4 به نام زنده یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی موافقت کرد.

به گزارش قلم پرس، محمد رضا پورمحمدی در دیدار شورای معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به پیشرفت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بعد از ایام جنگ تحمیلی اظهار کرد: دشمنان از مدت‌ها پیش، جنگ تمام عیار اقتصادی را بر علیه ما آغاز کردند که به دلیل ناامیدی از اثرسازی مناسب آن، بدبختی و حماقت خود را به اوج رسانده و با شهادت سردار سلیمانی، از حربه تروریسم دولتی استفاده کردند.

وی اضافه کرد: خبر شهادت سردار سلیمانی باعث شد که تمام مردم با هر تفکر و جنسیتی و در هر سن و سالی، یکپارچه در مظلومیت این شهید عزیز ایستاده و بگرید.

وی در ادامه بیان کرد: از تلاش‌های این مجموعه در توسعه صنعتی و سرمایه‌گذاری در استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و منابع موجود، شهرک‌های صنعتی استان، عملکرد بسیار خوبی دارند، هرچند با حد مطلوب و مورد انتظار، فاصله داریم و باید با اهتمام بیشتری در این مسیر حرکت کرد.

وی به تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: تحریم، عامل اصلی مشکلات فعلی جامعه نبوده و برخی افرادی که به دنبال کار نکردن هستند، تحریم‌ را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت می‌دانند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همت بیشتر شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌ها برای توسعه همه جانبه در استان شد و اضافه کرد: تلاش برای افزایش سرمایه گذاری خارجی در استان، تامین زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی و کاهش بروکراسی اداری، مهم‌ترین انتظارات من از شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی همچنین از آمادگی سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای احداث شهرک صنعتی مشترک با استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این جلسه با اشاره به بخشی از عملکرد این مجموعه در ۹ ماهه نخست سال جاری گفت: با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی برای توسعه صنعتی و اقتصادی در استان تلاش می‌کنیم.

مرتضی نیرومند اسکویی، توزیع عادلانه امکانات در تمامی نقاط استان را از جمله اولویت‌های راهبردی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و افزوط: در ۹ ماهه نخست امسال، در قالب انعقاد ۱۹۳ قرار داد جدید، ۷۲ هکتار زمین صنعتی به صاحبان صنایع واگذار شده است.

وی از صدور ۲۴۰ فقره جواز تاسیس در این بازه زمانی خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۸۲ واحد صنعتی با سرمایه‌ای بالغ بر سه هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار و ۳۰۳ نفر نیز به بهره‌برداری رسیده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا