تغییر قوانین عوارض آلایندگی
تغییر قوانین عوارض آلایندگی

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ قوانین مربوط به عوارض آلاینده فضای سبز تغییر کرد. در این مصوبه از نیم تا یک و نیم درصد فروش صنایع آلاینده است که ملزم به پرداخت عوارض هستند. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  احمد طاهری […]



مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ قوانین مربوط به عوارض آلاینده فضای سبز تغییر کرد. در این مصوبه از نیم تا یک و نیم درصد فروش صنایع آلاینده است که ملزم به پرداخت عوارض هستند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  احمد طاهری ظهر امروز در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ قوانین مربوط به عوارض آلاینده فضای سبز تغییر کرد. در این مصوبه از نیم تا یک و نیم درصد فروش صنایع آلاینده است که ملزم به پرداخت عوارض هستند.

وی با بیان اینکه نگاه ما در سازمان کنترل آلایندگی زیست‌محیطی است نه اخذ عوارض، تصریح کرد: قانونگذار مشوق‌های خوبی در راستای کاهش آلایندگی واحدها اتخاذ کرده است. سازمان محیط زیست با توجه به جایگاه نظارتی خود، سامانه جامع محیط زیست کشور را تشکیل داده است که بیش از ۱۸۰ هزار واحد صنعتی و کارخانه و… در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در سطح کشور از ابتدای سال ۱۱ هزار پایش زیست‌محیطی انجام شده است که با احتساب زیرساخت شهرداری‌ها می‌توان این مقدار را افزایش داد.

طاهری تصریح کرد: رویکرد اصلی سازمان اخذ هزینه از شهرداری‌ها نیست، چرا که شهرداری.ها گشت‌های نظارتی دارند که اهداف زیست‌محیطی نیز می‌تواند به وظایف این گشت‌ها اضافه شده و به شناسایی واحدهای آلاینده کمک کند، چرا که همکاری بین شهرداری و سازمان محیط زیست می‌تواند در رفع موانع زیست محیطی موثر باشد.

پایان پیام/س