تعطیلی حداکثری ورزش در ۳۱ مرکز استان از فردا/ لزوم لغو مسابقات فوتبال استانی
تعطیلی حداکثری ورزش در ۳۱ مرکز استان از فردا/ لزوم لغو مسابقات فوتبال استانی

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اعلام، ۲۵۷ شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها از امروز ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز قرار گرفتند تا در حال حاضر ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی از نظر میزان شیوع ویروس در کشور وجود داشته باشد. طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات […]

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اعلام، ۲۵۷ شهرستان و تمامی مراکز استان‌ها از امروز ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز قرار گرفتند تا در حال حاضر ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی از نظر میزان شیوع ویروس در کشور وجود داشته باشد.

طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده‌اند.

ورزش در مناطق قرمز

بر اساس اعلام رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا، مشاغل دو، سه و چهار یعنی فعالیت مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی در مناطق قرمز ممنوع است.

ورزش در مناطق نارنجی

در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آن ها اجرا می‌شود؛ بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند.

ورزش در مناطق زرد

همچنین مناطقی که در وضعیت زرد قرار دارند شامل محدودیت در سطح شغلی ۴ هستند که به باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی مربوط می شود.

لزوم تعطیلی مسابقات فوتبال در سطح استان

با توجه به مجوز اخذ شده در موضوع برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال بدون حضور تماشاگر حتی در نقاط قرمز، هم‌چنان این رقابت‌ها طبق روال سابق برگزار خواهد شد و تنها در صورتی انجام مسابقات تیم ها با تعویق زمانی روبرو خواهد شد که تصمیم جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این رابطه گرفته و به سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال اعلام شود.

همچنین در این زمینه سازمان لیگ فوتبال ایران هر تصمیمی را مبنی بر برگزاری مسابقات یا تعویق مسابقات لیگ برتر اخذ کند، نسبت به تسری آن به سایر لیگ ها از جمله لیگ یک، دو و سه اقدام خواهد کرد.

با این وجود روز گذشته هیات فوتبال استان تهران، با توجه به وضعیت قرمز کرونای استان تهران و با عنایت به دستور ستاد مبارزه با کرونا و همچنین استعلام کسب شده از اداره ورزش و جوانان استان تهران، تمامی مسابقات را تا اطلاع ثانوی لغو کرد، مسئله ای که باید از سوی سایر هیئت های فوتبال در استان های مختلف کشور که با وضعیت قرمز روبرو هستند نیز مدنظر قرار گیرد.

برای مشاهده جدیدترین وضعیت شهرها و استان‌های قرمز و نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام