تظاهرات گسترده مردمی در اقصی نقاط فلسطین در محکومیت تعویق انتخابات+عکس
تظاهرات گسترده مردمی در اقصی نقاط فلسطین در محکومیت تعویق انتخابات+عکس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه گذشته خبر داد که انتخابات این کشور به تعویق افتاده است. پس از اعلام این خبر، اعتراضات و محکومیتهای بسیاری نسبت به این تصمیم مطرح شد؛ زیرا گروههای سیاسی و مردم فلسطین تأکید دارند که تعویق انتخابات، به سود رژیم صهیونیستی […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه گذشته خبر داد که انتخابات این کشور به تعویق افتاده است.

پس از اعلام این خبر، اعتراضات و محکومیتهای بسیاری نسبت به این تصمیم مطرح شد؛ زیرا گروههای سیاسی و مردم فلسطین تأکید دارند که تعویق انتخابات، به سود رژیم صهیونیستی است.

در ادامه این اعتراضات، تظاهراتهای گسترده‌ای در شهرهای مختلف فلسطین برگزار شد و معترضان تعویق انتخابات را محکوم کردند.

خبرگزاری صفا گزارش داد، خیابانهای نوار غزه ظهر امروز جمعه شاهد تظاهرات پرشوری در رد تصمیم عباس برای تعویق انتخابات بود.

خبرنگار صفا خبر داد که دهها تظاهرات در بیشتر استانهای فلسطین و مناطق نوار غزه در رد این تصمیم و حمایت از قدس و مسجد الاقصی برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، یکجانبه‌گرایی عباس در تصمیم‌گیری را محکوم کرده و آن را بر خلاف توافقات و اجماع ملی عنوان کردند.

تظاهرات‌کنندگان خواستار عدول از این تصمیم شدند و تأکید کردند که باید انتخابات برگزار شود.

خبرگزاری شهاب هم در کانال تلگرامی خود، تصاویری از تظاهرات مردمی در مرکز خان یونس منتشر کرده است.

این خبرگزاری همچنین خبر داد که این اعتراضات در اردوگاههای «البریج» و «المغازی» در نوار غزه نیز پرشور بوده است.

رئیس تشکیلات خودگردان بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات در سرزمین‌های فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/م