تشکیل ستاد صبر با هدف تعمیم فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی در استان هرمزگان
تشکیل ستاد صبر با هدف تعمیم فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی در استان هرمزگان

خبرگزاری میزان – علی صالحی در جلسه افتتاحیه ستاد صبر استان هرمزگان تصریح کرد: نهادینه سازی عدالت در جامعه نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی و ارتباط مؤثر با نخبگان، معتمدین محلی و سمن‌ها و نهاد‌های مردم نهاد است و به همین منظور ستاد صبر استان هرمزگان به منظور تواصی به حق و تشویق به مصالحه تشکیل […]

خبرگزاری میزان – علی صالحی در جلسه افتتاحیه ستاد صبر استان هرمزگان تصریح کرد: نهادینه سازی عدالت در جامعه نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی و ارتباط مؤثر با نخبگان، معتمدین محلی و سمن‌ها و نهاد‌های مردم نهاد است و به همین منظور ستاد صبر استان هرمزگان به منظور تواصی به حق و تشویق به مصالحه تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین بیان داشت: اشاعه صلح و سازش از متعالی‌ترین ارزش‌های انسانی است که به کرات در متون دینی مورد تأکید قرار گرفته است و همین موضوع اهمیت توجه به آن را دوچندان می‌سازد.

وی در ادامه افزود: برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه، «ستاد صبر» که برگرفته از واژه‌های صلح، بخشایش و رضایت است، در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت‌های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین محقق گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم تثبیت جایگاه صلح و سازش در چشم‌انداز فرهنگی کشور، یادآور شد: هدف از تشکیل «ستاد صبر»، تعمیم و گسترش فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی به موازات هم است.

علی صالحی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و معتمدین و افراد مورد وثوق به همراه استفاده از امکانات فضای مجازی، در نظام‌مند کردن اهداف این ستاد بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی پویش‌های مردمی صبر، یکی از اقدامات مهم در این حوزه است و با توجه به اهداف پیش بینی شده، انتظار می‌رود، افزایش مشارکت‌های عمومی، موفقیت‌های خوبی را برای ستاد صبر در این عرصه به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به آثار و ثمرات صلح و سازش، متذکر شد: در مصالحه اختلافات به صورت ریشه‌ای حل می‌شود و نزاع پایان می‌یابد، اما طرح دعاوی و پافشاری بر اختلافات، گاهی موجب کدورت و کینه جویی می‌شود که همین موضوع نقش مهم و تأثیر گذار شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر را برای ایجاد فضای مودت و اخوت از طریق تعمیم صلح و سازش برجسته می‌سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتلای صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاقیات است، تأکید کرد: ستاد صبر استان باید با شناسایی ریش سفیدان، معتمدین محلی، متنفذان و افراد واجد شرایطی که می‌توانند در جهت اصلاح ذات البین همکاری نمایند به ساماندهی صلح یاران و هیئت‌های صلح بپردازد.

گفتنی است، در این نشست، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، احکام اعضای ستاد صبر استان را ابلاغ کرد و در نتیجه آن، هیئت‌های صلح این ستاد رسماً فعالیت خود را آغاز نمودند.

انتهای پیام/