تشریح فعالیت‌های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در شورای شهر
تشریح فعالیت‌های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک در شورای شهر
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز به ارائه گزارشی از نحوه روند بررسی پروژه‌های بزرگ عمرانی و حمل و نقل شهری تبریز در کمیسیون ذی‌ربط پرداخت.

به گزارش قلم پرس، روح الله رشیدی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طی ۹ جلسه تشکیل شده در دو ماه گذشته کمیسیون، وضعیت پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل شهری مندرج در بودجه سال ۱۴۰۰ بررسی شده است.
رشیدی افزود: نتایج دریافتی کمیسیون از گزارشات عمرانی بخصوص در زمینه تقاطع‌های غیرهمسطح، میدان آذربایجان، سنگفرش باغشمال، پارک بزرگ و برخی پروژه‌های دیگر، چندان روند رشد مطلوبی را نشان نمی‌داد که سعی ما بر این شد تا راهکارهای مناسب و اجرایی بر آنان داشته باشیم.
وی با طرح پیشنهاد کمیسیون مبنی بر اصلاح ساختار معاونت عمرانی بخصوص در ارتباط با مسائل مالی ادامه داد: سامانه سجا نیاز به بروزرسانی و الحاق مواردی دارد که بهتر است جهت ایجاد ساختار منسجم و استفاده اصولی و قابل مستند از این سامانه این امر انجام گیرد.
رشیدی افزود: در اکثر پروژه‌های مرتبط با شهرداری بخصوص پروژه‌های عمرانی که بار مالی بیشتری دارند، نیاز به خزانه متمرکز مطرح می‌شود که نیاز اساسی پروژه‌های عمرانی است.
عضو شورای اسلامی شهر با تاکید بر اینکه اولویت‌بندی آسفالت‌ریزی مناطق یکی از اقدامات خوب معاونت عمرانی است که هم به مطالبه مردمی و هم به نظارت شورا کمک می‌کند، تصریح کرد: بعد از سه جلسه تمرکز در حوزه عمران، کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری به حوزه حمل و نقل ورود کرد و با دعوت از معاون ترافیک به بررسی وضعیت ترافیک و حمل و نقل شهر با محوریت جاده صنعت به دلیل محرومیت و صنعتی بودن، پرداخت.
رشیدی گفت: مهم‌ترین بحث در این حوزه، مطالعات جامع حمل و نقل شهری است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید ورود اساسی به این حوزه داشته باشیم. مطالعات جامع حمل و نقل می‌تواند راه‌گشای مشکلات این حوزه به ویژه در مناطق ۶ و ۷ باشد.
رشیدی با تاکید بر تدوین دستورالعمل ضابطه‌مند کردن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام افتتاح شده، افزود: خط یک مترو و نواقص آن در کمیسیون عمران به طور مفصل بر اساس گزارش مدیرعامل مترو به عنوان گزارش رسمی، بررسی شد که طبق این گزارش ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که باید جبران شود تا مردم و شهر در اثر این ناهماهنگی ها متضرر نشوند.
وی در خصوص شفاف‌سازی هرچه سریعتر قوانین و شرایط حاکم بر حوزه ترافیک تاکید کرد: طبق ساختار این معاونت یک سری ابهامات وجود دارد که باید این ابهامات برطرف شود. اگر تکالیفی بر عهده سازمان ترافیک گذاشته می‌شود، محل تامین بودجه آن مشخص و نقش مناطق نیز در این حوزه بیان شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت پارک‌های حاشیه‌ای تبریز، مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی و شرکت واحد و سازمان حمل و نقل بار، وضعیت اوراق ۱۰۰ میلیاردی دریافت شده شرکت واحد، مینی‌بوس‌های خریداری شده راکد در پارکینگ و وضعیت تاکسیرانی از اهم مواردی است که طی جلسات مورد بررسی قرار گرفته و سعی بر این شده است تا تصمیمات اساسی در این موارد اتخاذ شود تا در حد امکان به نتایج مطلوبی دست یابیم.