تشدید کنترل ورود و خروج مسافران از مبادی مرزی/عادی‌انگاری و کمین موج جدید کرونا
تشدید کنترل ورود و خروج مسافران از مبادی مرزی/عادی‌انگاری و کمین موج جدید کرونا

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرم امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا، تأکید  کرد که نباید دستاوردهای مقابله با کرونا را که نتیجه همراهی مردم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان است، به راحتی از دست بدهیم. وی  با اشاره […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، عابدین خرم امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا، تأکید  کرد که نباید دستاوردهای مقابله با کرونا را که نتیجه همراهی مردم و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان است، به راحتی از دست بدهیم.

وی  با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی از کشورها، گفت: نگرانی از شیوع این ویروس در کشور ما هم وجود دارد و نباید با عادی‌انگاری باعث شروع موج جدید کرونا در کشور شویم.
 
خرم خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد: برای انجام هرچه بهتر وظایف و خدمت‌رسانی، تزریق واکسن برای کارکنان ادارات را جدی بگیرید و با متخلفان طبق قانون برخورد کنید.
 
استاندار آذربایجان شرقی، محله‌محور بودن اقدامات مقابله با کرونا را ضروری دانست و گفت: اگر هویت و کارکرد محلات احیا شود و مراکز و شخصیت‌های مرجع وارد عمل شوند مشکلات در همه حوزه‌ها به حداقل می‌رسد.
 
وی در این زمینه به طرح شهید سلیمانی و طرح غربال‌گری در مراکز سلامت اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات خوب گذشته به مرور زمان کم‌رنگ شده و در نتیجه آسیب‌هایی را وارد کرده است که باید با تقویت این اقدامات، آسیب‌ها را جبران کنیم.
 
خرّم با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: مدارس در بحث آموزش و رعایت شیوه‌نامه‌ها، نقطه ثقل ما هستند و حضور دانش‌آموزان در مدارس فرصت خوبی برای آموزش و تأثیرگذاری بر خانواده‌هاست.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه در اثرگذاری واکسن، هیچ تردیدی وجود ندارد، افزود: همت مردمی و روحیه همکاری و همدلی در بحث واکسن، سرمایه اجتماعی بزرگی است که باید آن را حفظ کنیم و درخصوص دوز سوم واکسن هم این رویکرد را دنبال کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر کنترل ورود و خروج مسافران از مبادی مرزی استان، تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی، ایجاد و تقویت پایگاه‌های جدید واکسیناسیون برای تزریق دز سوم، رصد بهنگام افراد مشکوک و مبتلا به بیماری و جلوگیری از شیوع برخی تردیدها نسبت به مسأله واکسن تأکید کرد.

در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا، بر افزایش ضریب واکسیناسیون در استان و تزریق دوز سوم واکسن برای افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم آنها می‌گذرد تأکید و مقرر شد نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و کنترل کارکنان ادارات از نظر تزریق واکسن جدی‌تر از گذشته استمرار یابد.

انتهای پیام/