تسریع در تکمیل اطلس جامع و آموزش نیروهای انسانی در صنایع شیمیایی استان
تسریع در تکمیل اطلس جامع و آموزش نیروهای انسانی در صنایع شیمیایی استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود کارخانه های صنایع شیمیایی در استان و مخاطرات این گونه صنایع، از مسئولان سازمان صمت خواست تا اقدامات لازم جهت تکمیل اطلس جامع و آموزش نیروهای انسانی و ابلاغ دستورالعمل های پدافند غیرعامل برای این مجموعه ها تسریع یابد.

به گزارش قلم پرس، تراب محمدی در دومین جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی استان، همکاری بیشتر دستگاه های مختلف برای رصد و پایش مخاطرات صنایع شیمیایی و شهرک های صنعتی استان را خواستار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه از آغاز گزینش و آموزش رابطین پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی توسط اداره کل پدافند غیر عامل خبر داد و از دستگاه های استان خواست تا در حوزه پدافند غیر عامل از افراد خبره این حوزه به کار گرفته شود.

محمد بیگ همچنین از آغاز تهیه سند حمل و نقل مواد شیمیایی در استان خبر داد و خواستار تسریع در تکمیل شناسنامه جامع واحد های صنعتی جهت رصد و پایش اطلاعات این مجموعه ها شد.

سرهنگ افسری، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی استان نیز در این جلسه اعلام کرد تقسیم بندی امور در پدافند شیمیایی به سه قسمت کارخانجات مواد شیمیایی در حال تولید، کارخانجات مواد شیمیایی در حال ساخت و واحدهای حمل و نقل مواد شیمیایی انجام شده و پیگیری های مربوط از سه محور مذکور انجام خواهد شد.

وی بر رعایت اصول پدافند غیر عامل، اخذ پیوست پدافند غیرعامل و آموزش های مستمر در این حوزه در شهرک های صنعتی و مجموعه های صنعتی تأکید نمود و خواستار همکاری بیشتر بین شهرداری، سازمان صمت و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در تهیه سند حمل و نقل مواد شیمیایی شد.

انتهای پیام/