تداوم بارش‌ها تا پایان هفته /وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور
تداوم بارش‌ها تا پایان هفته /وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

[ad_1] تداوم بارش‌ها تا پایان هفته /وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان […]

[ad_1]

تداوم بارش‌ها تا پایان هفته /وزش باد و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها امروز در استان گلستان و شمال خراسان شمالی رخ می‌دهد، افزود: فردا شاهد ادامه بارش‌ها در مناطقی از گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب هستیم که گاهی رعد و برق و و زش باد شدید موقتی را به همراه دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق غرب و جنوب غرب، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شرق استان‌های خوزستان و لرستان، غرب استان‌های اصفهان و فارس و جنوب مرکزی به سبب رشد ابرهای همرفتی رگبار‌های پراکنده که گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی است را انتظار داریم.

رفیعی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک است و امروز و فردا هم مناطقی از دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی، شرق، شمال شرق و مرکز کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و همچنین استان کرمان این شرایط جوی را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا احتمال انتقال توده گرد و خاک از روی کشورهای همسایه غربی به استان‌های کردستان‌، کرمانشاه، ایلام و خوزستان هم وجود دارد، توضیح داد: آب‌های دریای خزر امروز مواج است و شرق دریای عمان هم تا روز شنبه با این شرایط مواجه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش باد هستیم. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]