تحقق آرزوی چندین ساله آذربایجانی‌ها توسط رئیسی
تحقق آرزوی چندین ساله آذربایجانی‌ها توسط رئیسی

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هیچ مانعی برای فعالیت کسب و کارها در استان مورد پذیرش نیست، گفت: هیچ دلیلی برای تعطیلی و فعالیت زیر ظرفیت کارخانه‌ها وجود ندارد، چرا که تمام تلاشمان را برای رفع موانع و تسهیل امور فعالان اقتصادی انجام می‌دهیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هیچ مانعی برای فعالیت کسب و کارها در استان مورد پذیرش نیست، گفت: هیچ دلیلی برای تعطیلی و فعالیت زیر ظرفیت کارخانه‌ها وجود ندارد، چرا که تمام تلاشمان را برای رفع موانع و تسهیل امور فعالان اقتصادی انجام می‌دهیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در نشست به مناسبت روز صنعت و معدن اظهار کرد: امیدواریم صاحبان کسب و کارها و فعالان اقتصادی با تلاش مضاعف موجب پیشرفت، آبادانی و عزت کشور شوند.

وی ضمن تبریک دهه تولید و تجارت به صاحبان کسب و کارها، اصناف و بازاریان، تجار و صنعتگران با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد، افزود: برخلاف تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، تجار و فعالان اقتصادی همواره مسیر توسعه و پیشرفت را به خوبی پیموده‌اند.

پرنیان با اشاره به اهمیت درون‌زا بودن اقتصاد در رشد و توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه گفت: اقتصادی که به وسیله مردم شکل گیرد، اقتصادی قوی و پایدار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: یکی از مزایای مردمی بودن اقتصاد این است که فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای راهیابی به بازارهای کشورهای خارجی، محصولات رقابت‌پذیر با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به عنوان یک استان پیشرو، صنعتگر و اقتصادی در کشور مطرح است، یادآور شد: در حال حاضر ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه کسب و کار، سرمایه‌گذاری و تولید محصولات جدید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امروز در کارخانه‌های استان مهندسی معکوس اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان ما نتوانسته‌ایم بسترهای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم ولی در این زمینه با قدرت به دنبال رفع موانع تولیدکنندگان هستیم.

وی متذکر شد: امسال برای حوزه صنعت و معدن رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده است که امیدواریم این موضوع با تلاش همه‌جانبه محقق شود.

پرنیان بیان داشت: ۵۰ درصد شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود و این استان در تولید شیرینی و شکلات پایتخت کشور است.

وی با اشاره به موضوع رکورد شرکت تراکتورسازی تبریز در سال‌جاری گفت: در محصولات تراکتور ۷۰ درصد افزایش صادرات داریم و برای اولین بار ۳۵ هزار دستگاه تراکتور تولید خواهد شد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بیش از ۲۶ مگاپروژه با سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومانی در حوزه‌های مختلف و اثرگذار وجود دارد.

پرنیان اضافه کرد: بخش معدن یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم آذربایجان بود که در سفر ریاست جمهوری با توجه به اهمیت مطالبات مردم، امام جمعه  و استاندار آذربایجان‌شرقی دستور تشکیل شرکت مس آذربایجان صادر شد.

وی با بیان اینکه از این پس عواید این اقدامات به استان باز خواهد گشت، افزود: پیگیر تمام مسائل و مشکلات معادن استان هستیم به‌طوریکه جلسات این بخش به صورت هفتگی برگزار می‌شود و تا پایان این ماه پرونده تمام معادن مشکل دار بررسی می‌شود.

پرنیان، آذربایجان‌شرقی را بهشت معادن توصیف کرد و ادامه داد: یک حرکت جمعی برای تسهیل فعالیت معادن در استان آغاز شده و اقدامات ویژه‌ای در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی افزود: فعالیت معادن علاوه‌بر آبادانی منطقه، موجب تولید ثروت، احداث طرح های عمرانی، ارتقاء سطح بهداشتی و رفاهی می‌شود.

پرنیان ادامه داد: مواد معدنی پس از فرآوری و تبدیل به مواد دیگر ارزش افزوده بالایی ایجاد می‌کند که در ادامه این روند با تولید ثروت در کشور، قدرت پول ملی افزایش می‌یابد و افزایش قدرت اقتصاد موجب بهبود معیشت مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارخانه چرم کشور در استان قرار دارد، اذعان داشت: ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می‌شود و برای ارتقاء جایگاه این صنعت باید تولید کفش تبریز را جهانی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرش تبریز مورد بی‌مهری قرار گرفته است، افزود: فرش شهرهای مهربان، هریس، آذرشهر، سراب و شربیان افتخارات استان است که دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای برای حمایت از این هنر صنعت دارد.

پرنیان ادامه داد: دستان هنرمند قالیبافان آذربایجان‌شرقی را با افتخار می بوسیم و تمام تلاشمان را برای تسهیل امور این هنرمندان انجام می‌دهیم.

وی از بافت فرش منقش به پرچم کشورهای حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و چهره برخی از ورزشکاران به دست توانمند هنرمند تبریزی خبر داد و متذکر شد: قالی هنری بافته شده در تبریز برای معرفی هر چه بیشتر این هنر به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرستاده شد.

 مشکلات واحدهای صنعتی با پشت میزنشینی حل نمی‌شود

پرنیان با بیان اینکه با پشت میزنشینی نمی‌توان مشکلات واحدهای صنعتی را حل کرد، افزود: علاوه‌بر بازدیدهای کارشناسی متعدد از روند فعالیت واحدهای صنعتی که به صورت مستمر انجام می‌شود، ستاد رفع موانع تولید نیز به صورت هفتگی برای تسهیل امور فعالان اقتصادی برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: هیچ مانعی برای فعالیت کسب و کارها در استان مورد پذیرش نیست، بنابراین هیچ دلیلی برای تعطیلی و فعالیت زیر ظرفیت کارخانه‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از پنج هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صنعت قطعه‌سازی به عنوان یک استان پیشتاز و پیشرو هستیم و واحدهای قطعه‌سازی استان در حال تبدیل به واحدهای دانش بنیان هستند.

پرنیان افزود: با توجه به اینکه منطقه کجوار به مرکزی برای تولید و صادرات محصولات لوازم خانگی تبدیل شده بنابراین مشکلات واحدهای تولیدی این منطقه در سفر ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر رفع مشکلات این واحدهای صنعتی جزو برنامه‌های دولت است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی با تکمیل زنجیره، تولید خودروهای سواری را افزایش خواهد داد که در این زمینه خط بدنه و رنگ ایران خودروی تبریز جزو برنامه‌های اجرایی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی  یادآور شد: تامین مواد اولیه مناسب برای واحدهای تولیدی استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار است و در این زمینه اجازه نمی‌دهیم مشکلی در روند تولید واحدهای صنعتی ایجاد شود.

پرنیان افزود: در استان ۱۱ میز صادراتی تشکیل شده که در حال توسعه این بسترهای تجاری هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم آذربایجان‌شرقی با تلاش همه‌جانبه فعالان اقتصادی و با وجود پربرکت نماینده ولی فقیه که حامی مردم، تولید و محور وحدت در استان است به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.

پرنیان افزود: وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی متولی بخش‌های صنعت و معدن تسهیلگری حوزه تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در پایان افزود: امیدواریم امسال در حوزه دانش بنیان محصولات با کیفیت و رقابت‌پذیر تولید شود تا در پایان سال، گزارش قابل قبولی به مردم و به ویژه به محضر مقام معظم رهبری از سوی استان ارائه کنیم.

انتهای پیام/س/


[ad_2]