تجهیز و ساماندهی سازمان هلال احمر استان طی یکسال گذشته / آموزش بانوان امدادگر کوهستان
تجهیز و ساماندهی سازمان هلال احمر استان طی یکسال گذشته / آموزش بانوان امدادگر کوهستان
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود های تجهیزات در مدیریت قبل گفت: ما اقدام به تجهیز و ساماندهی سازمان کردیم که برای مثال تعداد خودرو آرگو و سگ زنده یاب را از یک واحد به سه واحد افزایش دادیم.

به گزارش قلم پرس، حمید منجم روز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: یک سال است که بنده بعنوان مدیر این مجموعه منصوب شده ام و در این مدت به همت همکاران خدوم هلال احمر توانستیم ۸۵درصد برنامه یک ساله خود را محقق کنیم.

وی با اشاره به کمبود سالن و اقلام دپو گفت: اقدام به افزایش انبارهای دپو امداد و نجات کردیم و در حال حاضر انبارهای دپوی جمعیت هلال احمر استان در مناسب قرار دارد که توانستیم به حد مصوب شورای عالی امنیت ملی برسیم.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی یکی از مشکلات اصلی را مطرح کرده و گفت: بسیاری از املاک هلال احمر معارض داشت و با رایزنی های مختلف اکنون ۵۵ میلیون متر مربع از اراضی در شرف سند قرار دارد.

وی با اشاره به کمبود های تجهیزات در مدیریت قبل گفت: ما اقدام به تجهیز و ساماندهی سازمان کردیم که برای مثال تعداد خودرو آرگو و سگ زنده یاب را از یک واحد به سه واحد افزایش دادیم.

همچنین منجم افزود:در وقایع اخیر دشمنان جمهوری اسلامی ایران میگفتند که در ایران برای بانوان محدودیت وجود دارد درحالی که همزمان اقدام به آموزش بانوان امداد گر در کوهستان کردیم.

 

منجم با بیان اینکه هلال احمر آذربایجان شرقی تا یک سال قبل به لحاظ تجهیزاتی با مشکلاتی جدی مواجه بود، راکد ماندن بسیاری از خودروهای امدادی و کاهش تعداد واحدهای زنده یاب را از جمله این مشکلات برشمرد و گفت: هم اکنون تمامی خودروهای راکد جمعیت هلال احمر استان فعال شده و تعداد ۲۳ خودروی مجموعه نیز که در دست افراد بود به معاونت امداد واگذار شده است و تعداد سگ های زنده یاب که تنها یک قلاده بود و آن نیز به دلیل کهولت سن چندانی کارآیی نداشت، به سه قلاده افزایش یافته است.

وی، افزایش خودروهای آرگو از یک دستگاه به سه دستگاه، فعال سازی تمام ظرفیت های خودرویی معاونت امداد، تلاش برای خرید ناوگان لجستیک، ساماندهی و تغییر ناوگان خودروهای سنگین مجموعه، ایجاد پست های موقت در نواحی مختلف استان و رشد ۳۰۰ درصدی برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر بیان کرد.

منجم فعال سازی ۲۴ ساعته هلی کوپتر را از دیگر اقدامات اخیر جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی برشمرد و با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۳۲ پست امدادی در استان وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر این تعداد پست ثابت، تعداد ۱۰ پست موقت نیز طی یک سال اخیر در اقصی نقاط استان به خصوص نقاط حادثه خیز و کوهستانی ایجاد شده است که از این نظر در سطح کشور رتبه اول را در اختیار داریم.

وی برگزاری دوره های آموزشی تیم های سحری و دوره آموزشی دادرسان داوطلبان سراسر کشور به استعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر را از فعالیت های مهم معاونت جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اعلام کرد.

منجم با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به ۸۵ درصد برنامه کوتاه مدت و یک ساله خود دست یافته است، عامل اصلی دستیابی به این موفقیت را وجود نیروی انسانی برجسته، خدوم و عاشق فعالیت های داوطلبانه دانست که در تمامی شرایط سخت و دشوار هیچ گاه دست از فعالیت بر نمی دارند.

هلال احمر آذربایجان شرقی بیمارستان صحرایی در ترکیه راه اندازی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ایجاد و راه اندازی تعداد ۱۰ باب بیمارستان صحرائی در مناطق زلزله زده خوی و یک باب بیمارستان در زلزله اخیر ترکیه، اعزام ۲۰ کاروان سلامت به مناطق و بخش های مختلف حادثه دیده، شبانه روزی کردن داروخانه جمعیت در تبریز، فعال سازی واحد سیار دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم، تجهیز مرکز توانبخشی، اتمام تعداد هفت طرح نیمه تمام باقی مانده از سال های گذشته و تلاش برای ایجاد واحد شیمی درمانی را از اقدامات یک سال اخیر و برنامه های اولویت دار هلال احمر در استان بیان کرد.

منجم چالش اصلی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی را مربوط به املاک و مستغلات این مجموعه دانست و گفت: بسیاری از املاک هلال احمر استان معارض داشت که با تلاش های انجام شده بسیاری از آنها حل و فصل شده و ۵۵ میلیون مترمربع از اراضی و املاک جمعیت در شرف اخذ سند کاداستر می باشد و طی یک سال اخیر تعداد ۲۸ فقره از املاک جمعیت هلال احمر در استان سند دار شده است.

درآمدهای پایدار هلال احمر آذربایجان‌شرقی بیش از ۶ برابر افزایش یافت

وی با بیان اینکه درآمدهای پایدار این مجموعه طی یک سال اخیر نسبت به پارسال بیش از ۶ برابر افزایش یافته است، این افزایش درآمدها را ناشی از مولدسازی، خرید تجهیزات مختلف، ساماندهی درآمدها و مهمتر از همه ایجاد انگیزه کافی در میان کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان دانست و افزود: این مجموعه با تعداد ۳۰۰ کارمند رسمی و حدود ۷۰۰ نفر کارمند غیررسمی و ۳۲ هزار دواطلب جوان که هشت هزار نفر آنها را داوطلبان بالای ۳۵ سال شامل می شود در حوادث و اتفاقات مختلف اقدام به خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام/