تجلیل از ۳ خانواده شهید خبر و رسانه آذربایجان‌شرقی
تجلیل از ۳ خانواده شهید خبر و رسانه آذربایجان‌شرقی

همزمان با مراسم روز خبرنگار که با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از خانواده سه شهید خبر و رسانه استان آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، نشست صمیمی فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه […]



همزمان با مراسم روز خبرنگار که با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از خانواده سه شهید خبر و رسانه استان آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، نشست صمیمی فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز خبرنگار، عصر امروز در مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد.

در حاشیه این نشست با اهدای لوح یادبودی از خانواده شهید مجید جباری، شهید غلامحسین حیدرنیا فتح آباد و شهید جعفر جباری.پور هریس، سه شهید خبر و رسانه آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد. 

شهید مجید جباری شهیر، متولد ۱۳۳۹ در شهر تبریز بوده و برنامه تلویزیونی «جنگ فجر» و برنامه رادیویی «پاسدار سسی» مهم‌ترین تریبون‌هایی بودند که این شهید به واسطه آنها، فریاد بلند حقانیت رزمندگان اسلام را به گوش ملت ایران و جهانیان می‌رساند. وی در آخرین مسؤولیت خود در لشکر عاشورا، علاوه بر انجام کارهای خبری به عنوان معاون گردان المهدی (عج) انتخاب شده بود. او در یکی از عملیات‌های سال ۱۳۶۴ در جبهه‌های جنوب در حالی که در کنار جنگ به ضبط وقایع عملیات مشغول بود به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای تبریز آرام گرفت.

شهید غلامحسین حیدرنیا فتح آباد، متولد ۱۳۴۵ در شهر تبریز به دنیا آمده و به عنوان فیلمبردار و گزارشگر فعالیت داشته که سرانجام در ۲۳ آبان ۱۳۶۳ در هویزه به شهادت رسیده است. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای وادی رحمت به خاک سپرده شده است. 

شهید جعفر جباری‌پور هریس، متولد سال ۱۳۴۶ در شهر هریس بوده است. او به عنوان عکاس فعالیت داشته و در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسیده است. پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز آرام گرفته است.

پایان پیام/۶۰۰۲۷/س