تبریز با ۲۵۰ پارک امانت دار خوبی برای حفظ محیط زیست است
تبریز با ۲۵۰ پارک امانت دار خوبی برای حفظ محیط زیست است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز در پیامی به مناسبت ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک، گفت: ما امانت‌داران اقلیم و زمین خود از گذشتگان هستیم و باید این میراث طبیعی را به خوبی برای نسل‌های آتی نیز حفظ کنیم. به گزارش  قلم پرس ، به نقل از شهریار، علی مدبر با بیان این […]

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز در پیامی به مناسبت ۲ اردیبهشت روز جهانی زمین پاک، گفت: ما امانت‌داران اقلیم و زمین خود از گذشتگان هستیم و باید این میراث طبیعی را به خوبی برای نسل‌های آتی نیز حفظ کنیم.

به گزارش  قلم پرس ، به نقل از شهریار، علی مدبر با بیان این مطلب اظهار کرد: تبریز با ۲۵۰ پارک در سطح شهر و جاذبه هایی مثل انبوهکاری های متعدد عباس میرزا، آرپا دره سی، ائل باغی و پارک‌های بزرگ سطح شهر می‌توان گفت امانت‌دار خوبی برای حفظ محیط زیست و افزایش فضاهای سبز بوده است.

مدبر با اشاره به شعار امسال روز جهانی زمین پاک، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ماه) روز جهانی زمین نامگذاری شده «نه به کیسه های پلاستیکی» به عنوان شعار امسال اعلام شده و همچنین «پایان آلودگی پلاستیک» بعنوان شعار جهانی روز زمین پاک از سوی سازمان ملل اعلام شد.

وی افزود: جوامع مدرن دنیا اکنون به این باور رسیده‌اند که زمین و محیط زیستی پاک برای رشد و توسعه به مثابه آبی زلال برای یک ماهی در تنگی شیشه‌ای است و این تمثیل بخشی از اهمیت و جایگاه حفاظت از محیط زندگی و زیست بشری را به تصویر می‌کشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز از زمین پاک به عنوان یکی از شاخص های توسعه پایدار اشاره کرده و گفت: زیستن در محیط های آلوده به انواع آلاینده ها، زباله ها، پسماندهای صنعتی و خانگی در کنار آلودگی های صوتی همه و همه به عنوان تهدیدی برای اکوسیستم ها و نیز محیط زیست شهری؛ مخاطره آمیزترین نوع زندگی در عصر حاضر است.

مدبر ادامه داد: حفظ و حراست از منابع طبیعی زمین امری مهم و قابل توجه است که لازم است مردم و مسئولین در خصوص نگهداری از این منابع همدلی کرده باشند.

وی در این بین به نقش سازمان های مردم نهاد زیست محیطی نیز تاکید کرده و گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های حاصل از تخریب ها و آلاینده های رو به گسترش در شهرها، کمتر از خدمات دستگاه های اجرایی و شهری نبوده و می تواند در نهادینه ساختن باور، پاک بودن و پاک زیستن را برای نسل های آینده نقشی انکار ناپذیر ایفا کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز در پایان خاطرنشان کرد: روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می رسد؛ فرصتی مغتنم برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده نگر است.