تبریز، میزبان رویداد علمی و فرهنگی «فضا و زمان» در جاده ابریشم
تبریز، میزبان رویداد علمی و فرهنگی «فضا و زمان» در جاده ابریشم

شهردار تبریز از برگزاری «رویداد علمی و فرهنگی فضا و زمان در جاده ابریشم» به مدت یک ماه به میزبانی تبریز خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امشب در پنجمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور اظهار کرد: عمده ترین مجموعه‌های جهانی فعال در بافت های تاریخی  […]



شهردار تبریز از برگزاری «رویداد علمی و فرهنگی فضا و زمان در جاده ابریشم» به مدت یک ماه به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امشب در پنجمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان‌های شمالغرب کشور اظهار کرد: عمده ترین مجموعه‌های جهانی فعال در بافت های تاریخی  با محوریت کشور ژاپن بوده که بیشتر علاقمند به مطالعه در مورد اماکن و آثار تاریخی هستند.

وی در خصوص جزئیات این رویداد تصریح کرد: مجموعه ای از اساتید مطرح جهان در حوزه میراث فرهنگی هر سال به یک کشور و شهر مشخص سفر کرده و طی بازدید از محل مذکور مطالعات خود را انجام می دهند و مقرر شده امسال این رویداد در تبریز برگزار شود.

هوشیار با بیان اینکه این رویداد از ۱۶ شهریور به مدت یک ماه به میزبانی تبریز برگزار می شود، گفت: رویداد علمی و فرهنگی فضا و زمان در جاده ابریشم با حضور چند کشور آسیایی و اروپایی با محوریت برپا می شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: طی این رویداد می توان اماکن و میراث فرهنگی شمالغرب کشور را به گروه مطالعاتی فوق معرفی کرد.

وی یادآور شد: با توجه به حضور اساتید برجسته جهانی در این مجموعه دانشجویان و اساتید شهرهای ارومیه، زنجان و اردبیل نیز می توانند برای بهره مندی از ظرفیت علمی و تخصصی در این رویداد حضور داشته باشند.

پایان پیام/