تبدیل ۳۵  هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در آذربایجان‌شرقی/برنامه‌های جدید برای احیا دریاچه ارومیه
تبدیل ۳۵  هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در آذربایجان‌شرقی/برنامه‌های جدید برای احیا دریاچه ارومیه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با اجرای پروژه های مصوب در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، ۳۵ هزار هکتار اراضی جدید از دیم به آبی تبدیل شده و بالای ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی جدید به محصولات قبلی اضافه خواهد شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی بعد از […]



رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با اجرای پروژه های مصوب در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، ۳۵ هزار هکتار اراضی جدید از دیم به آبی تبدیل شده و بالای ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی جدید به محصولات قبلی اضافه خواهد شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی بعد از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به استان پروژه های خوبی برای بخش کشاورزی مصوب شده است. مبلغ مصوب اعتبارات عمرانی برای بخش کشاورزی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که رقم بسیار قابل توجهی نسبت به سایر استان ها می باشد.

 وی افزود: این پروژه ها بیشتر در زیر بخش های آب و خاک، باغبانی، زراعت، حوزه منابع طبیعی و حوزه امور عشایر می باشد که عمدتاً شامل طرح های بهسازی کانال های آبیاری عمومی، اجرای شبکه های آبیاری، توسعه باغات در اراضی شیبدار، طرح های آبخوان‌داری و آبخیزداری منابع طبیعی، تامین آب شرب عشایر در حوزه عشایری و احداث و بهسازی قنوات و احداث جاده های دسترسی به مزارع هستند که در بخش کشاورزی اجرا خواهد شد.

فتحی ادامه داد: در مجموع ۲۳ طرح و ۱۰۰ پروژه در تمام شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد که با اجرا شدن این پروژه ها و بخشی از پروژه‌های بخش آب که در بخش کشاورزی هزینه خواهد شد، به ویژه با تکمیل و راه اندازی اراضی پایاب ۹ سد در حال ساخت، ۳۵ هزار هکتار اراضی جدید از دیم به آبی تبدیل شده و بالای ۲۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی جدید به محصولات قبلی اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قسمتی از اعتبارات، به حوزه دریاچه ارومیه مربوط خواهد شد، بنابراین برنامه های جدیدی در حوضه دریاچه ارومیه خواهیم داشت از جمله تبدیل آبیاری های سنتی به آبیاری های مدرن که ضرورت حوزه آبریز دریاچه ارومیه است و در این زمینه نیز اقدامات موثری انجام خواهد شد.

فتحی افزود: این پروژه ها از زمان ابلاغ اعتبارات توسط ریاست جمهوری قابلیت اجرایی دارد ولی با توجه به اینکه روند و فرایند تصویب و مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه را در پیش داریم تصور می‌شود با توجه به اقدامات صورت گرفته در یک ماه آینده اکثر پروژه ها شروع خواهد شد.

انتهای پیام/