تاییدصحت انتخابات ۲۰۱ حوزه از سوی شورای نگهبان
تاییدصحت انتخابات ۲۰۱ حوزه از سوی شورای نگهبان

شورای نگهبان از ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور تا کنون صحت انتخابات ۲۰۱ حوزه را تایید کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، رئیس ستاد انتخابات کشور امروز  در نشست خبری با رسانه‌های اصفهان با  اشاره به رقابت ۱۳۸ نامزد انتخاباتی  برای ۶۹ کرسی باقیمانده مجلس دهم شورای اسلامی در مرحله […]

شورای نگهبان از ۲۰۷ حوزه انتخابیه سراسر کشور تا کنون صحت انتخابات ۲۰۱ حوزه را تایید کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، رئیس ستاد انتخابات کشور امروز  در نشست خبری با رسانه‌های اصفهان با  اشاره به رقابت ۱۳۸ نامزد انتخاباتی  برای ۶۹ کرسی باقیمانده مجلس دهم شورای اسلامی در مرحله دوم انتخابات گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت و در ۲۱ استان برگزار می شود.
محمد حسین مقیمی افزود: فقط در حوزه اصفهان ، شورای نگهبان آرای نفر سوم اصفهان را باطل اعلام کرده است.
وی گفت: هیات‌های اجرایی وظیفه برگزاری انتخابات در همه مراحل را دارند، این مراحل در ۲۰۱ حوزه مورد تایید شورای نگهبان بوده است، در اصفهان نیز اعلام کردند که انتخابات نفر سوم باطل شده و براساس قانون داوطلب می‌تواند از شورای نگهبان علت ابطال را سئوال کند و آن‌ها موظف هستند که در این باره پاسخ دهند.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: منتخب در  نامه‌ای به شورای نگهبان و نامه‌ای به رئیس جمهور مواردی را متذکر شد و ما در وزارت کشور نظرات خود را برای شورای نگهبان فرستادیم و منتظر پاسخ شورای نگهبان هستیم.
وی گفت:  از ۲۶ اسفند که آخرین جلسه شورای نگهبان بوده، هنوز جلسه‌ای برگزار نشده به همین دلیل پاسخی نداده است.
وی با بیان اینکه ما آنچه را قبول می‌کنیم که کتبی اعلام کنند و درباره مینو خالقی نیز مصوبه شورای نگهبان اعلام شده است، گفت: بنده آن چیز که کتباً نوشته شده را اعلام می‌کنم، ملاک و مبنای وزارت کشور قانون انتخابات است و انتخابات باقانون شروع شده، اجرا می‌شود و به پایان می‌رسد.
مقیمی گفت: براساس قانون ، مدارک افراد به  مجلس ارسال   و اعتبارنامه آن‌ها باید در مجلس مشخص شود که اگر موعد شورای نگهبان بگذرد، آن زمان مجلس اظهار نظر می‌کند.
وی درباره هزینه‌های انتخاباتی  افزود: لایحه‌ای برای مسائل مالی و هزینه‌های انتخابات تهیه شده است و چون زمان کم بود قرار شد این موضوع به صورت دو فوریتی بررسی شود ولی تصویب نشد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانون انتخابات نیاز به اصلاح دارد افزود: نامیدوار هستیم که در مجلس دهم با استفاده از نظرات کارشناسی وزارت کشور، مجلس، دانشگاه‌ها، شورای نگهبان و همه کسانی که در امر انتخابات صاحب نظر هستند، لایحه جامعی تهیه شود.
وی درباره تخلفات انتخابات گفت: درباره دستگاه‌ها گزارشی نداریم، تخلفات افراد نیز درباره بنرها و عکس‌‎ها و هزینه‌های مهمانی‌ها و موارد دیگر است که باید دادگاه  به این مسائل رسیدگی کند.
مقیمی افزود: درباره فضای مجازی نیز کمیته‌ای فعال شده و درباره تبلیغات در رسانه‌های عمومی نیز موضوع بیت‌المال مطرح است و اگر تبلیغاتی در آن زمان از سوی رسانه‌ها با استفاده از بیت‌المال انجام شده خلاف قانون است.
رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با اشاره به  برگزاری سمینار آموزشی توجیهی با حضور معاونان سیاسی ۵ استان  کشور در  استانداری اصفهان گفت: در این سمینار مراحل برگزاری دوردوم انتخابات در اردیبهشت ماه بررسی و نیازها و تدارکات لازم برایر برگزاری باشکوه تر انتخابات بررسی می شود