تاکید رییس کل دادگستری کرمانشاه بر لزوم بکارگیری خدمات الکترونیک در دستگاه قضایی استان
تاکید رییس کل دادگستری کرمانشاه بر لزوم بکارگیری خدمات الکترونیک در دستگاه قضایی استان

خبرگزاری میزان – توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در قالب هیأتی متشکل از معاونین و مدیران استان از دادگستری شهرستان کنگاور بازدید و با قضات و کارکنان این حوزه دیدار کردند. وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری شهرستان در نشستی با قضات و کارکنان با تأکید بر اینکه برای پیشرفت نیازمندیم برنامه […]

خبرگزاری میزان – توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در قالب هیأتی متشکل از معاونین و مدیران استان از دادگستری شهرستان کنگاور بازدید و با قضات و کارکنان این حوزه دیدار کردند.

وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادگستری شهرستان در نشستی با قضات و کارکنان با تأکید بر اینکه برای پیشرفت نیازمندیم برنامه محور باشیم به برنامه ۱۵ بندی ابلاغی استان کرمانشاه به شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: این برنامه یکی از جامع‌ترین برنامه‌هایی است که حرکت در چارچوب آن می‌تواند به توسعه و پیشرفت بیانجامد.

توسلی زاده با تشریح هر یک از بند‌های ۱۵ گانه این برنامه به رئیس دادگستری و قضات تاکید کرد: پرونده‌های به ظاهر کم اهمیت را جدی بگیرید چرا که غفلت از این پرونده‌ها می‌تواند به مراتب به اختلافات مهمتری منجر شود. البته در مسیر رسیدگی به پرونده‌ها حتما سازش را در اولویت کار خود قرار دهید.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید دوباره بر اینکه باید پرونده‌ها را مدیریت کرد تا به جرائم مهمتر نیانجامد خاطرنشان ساخت: تمام دعاوی حقوقی و بسیاری از دعاوی کیفری می‌شود و می‌توانند به سازش منجر شوند. سازش در هر پرونده می‌تواند از شکل گیری پرونده‌های دیگر جلوگیری کند. مضاف اینکه این شیوه ریشه اختلافات را در بین مردم از بین می‌برد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد صبر در مرکز استان کرمانشاه و شهرستان‌ها یادآور شد: تشکیل این ستاد در شورا‌های حل اختلاف نشان از این دارد که تفکر به سمت مصالحه است و این شیوه می‌تواند بسیاری از مراجعات به دادگستری را کاهش دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تأکید کرد: باید پرونده‌های مهم را به جدیت پیگیری و مدیریت کرد و با آن‌ها برخورد بازدارنده انجام داد.

توسلی زاده در ادامه با اشاره به برنامه ملاقات‌های مردمی و مزیت‌های ناشی از این کار گفت: کمترین مزیت این کار و در دسترس بودن مردم این است که می‌شود در جریان مشکلات مردم و جامعه قرار گرفت؛ بنابراین هرگز فاصله‌ای میان خود و مردم ایجاد نکنید و از رابطه نزدیک و موثر با مردم استقبال کنید. جدای از آنچه گفته شد ما وظیفه داریم خدمتگزار مردم باشیم و رضایت مردم، به یقین برکت در کار ایجاد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به بکارگیری خدمات الکترونیک در حوزه آمار و انفورماتیک تأکید کرد: اکنون در دستگاه قضایی بیشتر کار‌ها بر اساس فناوری نوین انجام می‌شود و همه قضات و کارمندان باید خود را با این فناوری‌ها تطبیق داده و از آن استفاده حداکثری نمایند.

توسلی زاده خطاب به قضات و کارکنان حوزه قضایی کنگاور گفت: ما نیازمندیم با هم همفکری داشته باشیم و شما به بدنه دادگستری افکار جدید تزریق کنید و از مجموع این افکار بتوانیم بهترین شیوه مدیریتی را در همه بخش‌ها بکار گیریم؛ بنابراین بیش از هر زمانی نیازمند تولید فکر ناب و نو در همه عرصه‌ها هستیم و ما از تمامی این افکار به بهترین شکل استفاده و استقبال خواهیم کرد.

تاری وردی رئیس دادگستری شهرستان کنگاور، با اشاره به برخی مشکلات این حوزه از جمله کمبود کادر قضایی و اداری گفت: در گذشته چند نفر از مجموعه قضایی و اداری بدون جایگزین خارج شده اند و این موضوع مشکلات را زیاد کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان کنگاور افزود: برخی دیگر از مشکلات مربوط به رفاهیات است که انتظار داریم در بخش تعاونی مسکن این مجموعه نیز دیده شود.

وی ادامه داد علی رغم تمامی این مشکلات روند دادگستری شهرستان همواره رو به جلو و رو به رشد بوده است و در بخش‌های قضایی، عمرانی و فرهنگی کار‌های بسیار خوبی انجام شده است.

در این دیدار به پیشنهاد رئیس دادگستری شهرستان کنگاور از ۷ نفر از کارمندان نمونه در حوزه‌های مختلف از جمله سمپ و در راستای حفظ شأن و کرامت کارکنان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه رئیس کل دادگستری با حضور در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) شعبه‌ای از ستاد مصلحین را به منظور ایجاد صلح و سازش و با محوریت ائمه جمعه و تعامل میان دادگستری و مساجد سطح شهر افتتاح کرد.

بازدید از تمامی شعب شورا‌های حل اختلاف شهرستان کنگاور از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بود.

در این بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن افتتاح انجمن حمایت از زندانیان در ساختمان شورا‌های حل اختلاف با اشاره به رسالت اصلی شورا‌های حل اختلاف که همان ایجاد مصالحه است تأکید کرد تا جایی که ممکن است پرونده‌ها را به سازش بکشانید و در این راه از ظرفیت‌های مردمی و معتمدین بیشترین استفاده را داشته باشید.

از دیگر اقدامات و برنامه‌های بازدید در شهرستان کنگاور افتتاح شعبه‌ای دیگر از ستاد صبر در ورزشگاه این شهرستان به منظور رسیدگی و حل اختلاف در حوزه ورزش و جوانان بود.

بازدید از زندان مرکزی شهرستان کنگاور از دیگر برنامه‌ها بود که در این دیدار‌ها بر کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و برخورد با جرائم مهم تأکید شد.

انتهای پیام/