تاکتیک خمز برای تراکتور/  سورپرایز سرمربی اسپانیایی برای رقیبان
تاکتیک خمز برای تراکتور/  سورپرایز سرمربی اسپانیایی برای رقیبان
علت تغییر تاکتیک تیم تراکتور در بازی های اخیر این تیم چه بود؟

پاکو خمز سرمربی تیم تراکتور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بازی با سه مدافع با بازی با پنج مدافع فرق می‌کند. سیستمی که تراکتور قبل از من بازی می‌کرد سه دفاع مرکزی و دو دفاع کناری داشت که خط دفاعی پنج نفره را تشکیل می‌داد. ولی ما از دو وینگر در کنار سه مدافع استفاده می‌کنیم. ما به خاطر مصدومیت حسینی و قادری مجبور شدیم با سه دفاع بازی کنیم که خوب پیش رفته و با این روش بهتر دفاع کردیم.

وی تصریح کرد: نمی‌گویم که از این به بعد حتما با این سیستم بازی خواهیم کرد چون امکان دارد که در هر بازی سیستم خود را تغییر بدهیم، اما خیلی خوب است که تیم با آرایش‌های مختلف بازی می‌کند و این تنوع تاکتیکی باعث می‌شود که ما نسبت به حریفان برتری داشته باشیم و رقیب را سورپرایز کنیم. این به ما کمک خواهد کرد.

خمز گفت: همه ما سعی می‌کنیم عادت‌ها را کنار گذاشته و هماهنگ شویم تا به هدف‌مان برسیم. درست است که نتایج خوبی گرفتیم و این به ما کمک می‌کند، ولی مهم‌تر از نتیجه نوع بازی تیم است که برای من ارزش دارد.

وی ادامه داد: نتیجه در بسیاری از مواقع به خیلی چیزها بستگی دارد اما اگر باشگاه به آینده فکر می‌کند شاید شیوه بازی‌ای که انجام می‌دهیم از نتیجه حائز اهمیت‌تر باشد. ممکن است نتیجه‌ای بگیریم که هیچ کس انتظارش را نداشته باشد اما معتقدم راهی که می‌رویم درست است و در آینده نتایج خیلی بهتری کسب خواهیم کرد. البته نتیجه نیز مهم است و در این راه به ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/