تأکید دستگاه قضایی بر حفظ شأن و کرامت مردم در کنار احقاق حق آنها
تأکید دستگاه قضایی بر حفظ شأن و کرامت مردم در کنار احقاق حق آنها

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست صمیمی با قضات دادگستری شهرستان مهاباد گفت: در کنار اجرای عدالت و احقاق حق مردم رعایت شأن و منزلت آن‌ها و حفظ کرامت آن‌ها ارزش کار را صد چندان می‌کند. عتباتی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح برنامه عملیاتی استان در سال […]

خبرگزاری میزان – ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست صمیمی با قضات دادگستری شهرستان مهاباد گفت: در کنار اجرای عدالت و احقاق حق مردم رعایت شأن و منزلت آن‌ها و حفظ کرامت آن‌ها ارزش کار را صد چندان می‌کند.

عتباتی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح برنامه عملیاتی استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت و از قضات حاضر در جلسه خواست با جدیت و همیت برنامه را عملیاتی کنند که امید مردم به گره گشایی از کارشان و احقاق حق و اجرای عدالت به قضات عادل و پاکدست می‌باشد و یقین رضایت خداوند متعال هم در این است.

وی افزود: این برنامه با توجه به سند تحول قضایی و ارزیابی‌های مدیران استانی تنظیم و تدوین و ابلاغ شده است ویک برنامه راهبردی و کاربردی است که اجرای آن نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به تاکیدات ریاست قوه قضائیه برای حفظ کرامت انسانی مراجعین گفت: در کنار اجرای عدالت و احقاق حق مردم رعایت شان و منزلت آن‌ها و حفظ کرامت آن‌ها ارزش کار را صد چندان می‌کند.

عتباتی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود به امر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره و از قضات خواست در صدور احکام و قرار‌ها با دقت نظر بیشتر و توجه به آثار مخرب زندان نهایت تلاش خود را بنمایند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ترکیب خوب اعضای شورای حل اختلاف مهاباد اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت مطلوب در جهت صلح و سازش استفاده بهینه شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان از انواع حیله‌ها و حربه‌ها برای ضربه زدن به نظام و سست کردن اعتقادات مردم استفاده میکنند و این حربه‌ها به فرموده مقام معظم رهبری با خدمت رسانی صادقانه و خاضعانه به مردم خنثی می‌شود و تحقق این امر به ارائه خدمات شما عزیزان بستگی دارد و این ظرفیت در وجود همه عزیزان وجود دارد.

شایان ذکر است در این جلسه برخی از قضات نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/