بیمه‌نامه و برگ ضمانت انقلاب اسلامی ایران کدام است؟
بیمه‌نامه و برگ ضمانت انقلاب اسلامی ایران کدام است؟
امام جمعه موقت تبریز حضور مردم را بیمه‌نامه و برگ ضمانت انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن‌تن امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز( آخرین خطبه نماز جمعه در سال ۱۴۰۲)که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، به توافق ایران و عربستان اشاره و کرد و اظهار داشت: در این رویداد سه طرف اصلی ایران و عربستان و چین وجود داشتند به طوریکه در کشور ما شرایط عجیب و بحران‌های بزرگی را پشت سر گذاشته بودیم که اگر یکی از آن بحران‌ها در مملکت‌های دیگر بود نابود می‌شدند ولی به لطف خدا ما پیروز جنگ رسانه‌ای و ادراکی جهانی بودیم که از این جنگ پیروز و موفق گذشتیم.

حضور مردم بیمه‌نامه و برگ صمانت انقلاب اسلامی ایران است

وی در ادامه اغتشاشات ادراکی و سیاسی و جنگی که دشمن علیه ما با همه قوا به راه انداخته بود را مورد اشاره قرار داد و گفت: به مدد الهی از این بحران هم عبور کردیم و همچنین پیروزی دیگر ملت ایران حضور امیلیونی مردم  در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که بیمه نامه و برگ ضمانت دیگر برای انقلاب و میهن شد.

نفس‌های آخر رژیم صهیونیستی و وعده رهبر انقلاب

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: وضعیت فلاکت‌بار اپوزیسیون حاکی از بدبختی آنهاست و در کنار آن وضعیت رژیم صهیونیستی که نفس‌های آخر خود را می‌کشد و به وعده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید، نزدیک می‌شود.

وی گفت: در این رویداد کشور مثل عربستان است که وضعیت خوبی ندارد و با اینکه هزینه چند صد میلیون دلاری می‌کرد و جنگ در یمن راه انداخته بود و همه هم از عربستان حمایت کرده و علیه مظلومان به پا خواسته بودند ولی همچنان نتوانستند ائتلاف را ایجاد کنند و پیروز شوند.

روشن‌تن با بیان اینکه اوج اختلاف و مشکلات داخلی عربستان باعث شد تا به وجود یک دولت دموکرات مثل بایدن که خود شرایط لازم جسمانی را برای تفکر ندارد، دست به کمک دراز کند، افزود: ولی با همه این تلاش‌ها باز هم این دولت بایدن هم میانه خوبی با عربستان نتوانست ایجاد کند.

وی افزود: بدون تردید این رویداد یک تفکر برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید بدون بزرگنمایی و ذوق زدگی پیش رفت و همچنین  دولت ما باید مواظب باشد و راستی آزمایی‌های لازم را انجام دهد تا ببیند اصلا دولت عربستان مسیر تعهدات خود را طی می‌کند یا نه؟

 پرچم شهدا هیچ وقت در زمین نخواهد ماند/ آل‌هاشم راهیان نوری شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در ادامه با گرامیداشت یاد شهدا گفت: استقلال و آزادی دستاورد خون هزاران انسان والا است که ما الان سر سفره آنها نشسته‌ایم از این‌رو یکی از وظایف ما قدرشناسی از این نعمت بزرگی است که در اختیار ماست و ان شاالله هیچگاه پرچم شهدا در زمین نخواهد ماند.

وی در اعلام مناسبت‌های پایان سال، گفت: همه ساله عده زیادی از دلدادگان شهدا به راهیان نور سفر می‌کنند که نماینده ولی فقیه در استان نیز به این سفر رفته‌اند.

روشن‌تن به مناسبت دیگر ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تاکید کردند که بسیاری از ظرفیت‌های کشور ایران از ظرفیت‌های استفاده نشده است و از این لحاظ در رتبه اول جهانی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم در بیانات خود در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد و کاهش وابستگی به نفت یکی دیگر از اقتصاد مقاومتی است که باید هر چه سریع‌تر کشور را از وابستگی به نفت خارج کنیم.

روشن‌تن با اشاره بر اینکه سه شنبه آغاز سال ۱۴۰۲ شمسی است و این سال جدید را به همه مومنین تبریک می‌گویم؛ ادامه داد: امید است سالی سرشار از برکت و بهروزی و سلامتی و امنیت داشته باشیم و سال فرج آقا امام زمان(عج) باشد. مواظب باشیم تا عید نو شدن با گناه آلوده نشود و صله ارحام را با گناه آلوده نکنیم و با عدم تطابق صله ارحام مظاهر اسلامی، تزویر و چشم هم چشمی این سنت حسنه را زشت جلوه ندهیم.

وی افزود: سوم فروردین نیز اولین روز ماه مبارک رمضان است که این ماه پربرکت را به همه تبریک عرض می‌کنم. تقوا مهم‌ترین چیزی است که باید در هر روز رعایت کنیم.

فتنه‌ای که با درایت رهبری خاموش شد

خطیب نماز جمعه تبریز به سالگرد آغاز حمله آمریکا به عراق در یک فروردین سال ۱۳۸۱، اشاره کرد و گفت: آن زمان خیلی‌ها می‌خواستند تا پای ایران را هم به این جنگ بکشانند که با درایت رهبری این فتنه خاموش شد.

وی افزود: همیشه تمام دولت های استعمارگر با پایمال کردن منافع ملت‌ها می‌خواهند به اهداف شوم خود برسند؛ آنچه امروز در کشور ما اتفاق افتاد و در کشورهای دیگر نیست و مدام این کشورها زیر تهدید هستند این است که این کشورهای مسلمانان از نبود رهبری چون رهبر معظم انقلاب رنج می‌برند.

روشن‌تن خاطرنشان کرد: ما از آن طوفان‌ها با رهبری یک فقیه عالم گذشتیم و دیگر امروز هیچ قدرتی جرات جسارت و دست درازی به میهمن ما را ندارد.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگر خطبه‌ها به فرارسیدن دو بهار طبیعت و بهار قلب‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند به ما توفیق دهد تا فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کنیم.

وی با بیان اینکه آغاز سال عبادت ماه مبارک رمضان است، گفت: تقارن آغاز بهار طبیعت با سال عبادی مومنان تقارن زیبایی است. پیغمبر خداوند تاکید کرده‌اند که اولین روز ماه مبارک رمضان همه مورد بخشش خداوند قرار می‌گیرند از این‌رو باید دانست که به استقبال چه ماه زیبایی می‌رویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان ادامه داد: شاه بیت خطبه‌های پیامبر اکرم(ص) دعوت به تقوا در ماه مبارک رمضان است که باید همه اجزای بدنمان روزه باشد و صرفا گرسنگی نیست و مواظب زبان و‌چشم و دست و پای خود باشیم.

بهار فرصتی برای تامل در معاد

وی فرا رسیدن بهار طبیعت را مورد اشاره قرار داد و گفت: به قدرت خداوند نگاه کنید که چگونه این زمین زمستانی را زنده می‌کند؛ بهار فرصتی برای تامل در معاد می‌باشد.

روشن‌تن متذکر شد: انسان نو هر روزش نوروز است و به عبارتی هر روز خدا را که با معصیت نباشد آن نوروز است.

پرهیز از اسراف و تزویر در دید و بازدید‌های نوروز 

وی با اشاره بر راه اندازی پویش شهر ما روزه است؛ به استقبال بهار و رمضان خواهیم رفت، گفت: در دید و بازدید‌های نوروز از اسراف و تزویر پرهیز کنیم و همچنین افطار روزه‌داران و احیای فرهنگ رسیدگی به نیازمندان از جمله کارهایی است که می‌توان در تقارن رمضان و نوروز احیا کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز به حفظ حرمت روزه‌داران در سطح شهر تاکید کرد و گفت: باید از ناهیان منکر که در مقابل افرادی که در شهر تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، می‌ایستند، حمایت کرد.

 

انتهای پیام/