بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند
بیش از ۱۰ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه به اندازه ۵ میلیون لیتر مازوت، گاز به نیروگاه‌‌ها داده می‌شود و تعهد خودمان را انجام داده‌ایم و مصرف روزانه نیروگاه‌ها را تامین می‌کنیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌الله دینی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی آذربایجان‌شرقی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی […]

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه به اندازه ۵ میلیون لیتر مازوت، گاز به نیروگاه‌‌ها داده می‌شود و تعهد خودمان را انجام داده‌ایم و مصرف روزانه نیروگاه‌ها را تامین می‌کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ولی‌الله دینی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی آذربایجان‌شرقی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اتمام این پروژه‌ها اظهار داشت: این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد که حاصل زحمات همکاران و پیمانکاران شرکت گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی یادآور شد: شعله گاز روستای عنصرود در شهرستان اسکو به صورت نمادین امروز روشن می‌شود و ۱۰ هزار و ۲۵۸ خانوار روستایی در ۱۲۴ روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: با اضافه کردن پروژه‌های هفته دولت امسال در مجموع ۲۵۰ روستا را گازدار کرده‌ایم که شامل بیش از ۱۶ هزار خانوار می‌شود.

دینی گفت: ۶۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های دهه فجر شرکت گاز امسال هزینه شده و روستاهای بالای ۲۰ خانوار و ۱۰۰ سکنه را در استان گازدار می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مدت دو سال اخیر به ۴۳۹ روستا در استان گازرسانی شده که اقدامی قابل توجه است چرا که روستاهای بزرگ و در دسترس مسیر در گذشته گاز رسانی شده و در حال حاضر روستاهای صعب‌العبور و کوهستانی باقی مانده ولی با این حال دولت برنامه‌ریزی کرده که روستاهای بالای ۲۰ خانوار را گازرسانی کند.

دینی گفت: در بیش از ۲۵۰ روستا نیز برنامه‌ریزی داریم که زیر بار بهره‌مندی از گاز ببریم و در این میان ۱۰۰ کیلومتر شبکه انتقال کشیده شده و خطوط انتقال نیز موجب فراهم کردن ظرفیت‌های زیرساختی در استان شده است.

وی افزود: امیدواریم در شرایط پسا برجام و با تدابیر صورت گرفته بتوانیم از سرمایه‌گذاران حمایت کافی کرده و انرژی و گاز آنها را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری است که موجب ارزش افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش ۲۰۰ هزار نفری مشترکان در استان خبر داد و گفت: با زیرساخت‌های فراهم شده نیاز تبریز از نظر زیرساختی تا ۲۰ سال آینده فراهم شده است.

دینی گفت: روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر گاز در ناوگان حمل و نقل استان مصرف می‌شود که ۴۰ درصد سوخت خودروهای استان بوده و گاز جایگزین بنزین می‌شود.

دینی بیان کرد: علاوه بر تفاوت عمده در قیمت بنزین و گاز شاهد کاهش آلایندگی هوا در گازسوز شدن خودروها هستیم.

وی با اشاره به وعده مسئولان در زمینه کاهش و قطع مصرف مازوت در نیروگاه‌ها بیان کرد: سال گذشته ۶۹۱ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتیم که امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است.

دینی گفت: روزانه به اندازه ۵ میلیون لیتر مازوت، گاز به نیروگاه‌‌ها داده می‌شود که تعهد خودمان را انجام داده‌ایم تا مصرف روزانه نیروگاه‌ها را تامین کنیم که دو برابر سال قبل و سه برابر سال‌های گذشته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش خانگی سه تا چهار برابر در فصل سرما به نسبت فصل گرما گاز مصرف می‌کند.

وی بیان کرد: ۲ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار در استان هستند که با پروژه‌های امسال حدود ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی می‌مانند که برنامه‌ریزی کرده‌ایم این روستاها نیز طی دو سال آینده گازدار شوند.

دینی گفت: ۷ هزار مشترک صنعتی در استان داریم که با سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه صنعت تلاش داریم ارزش افزوده مصرف گاز را در استان ایجاد کنیم.