برپایی نمایشگاه‌های دائمی برای محصولات زنان روستایی و عشایر/لزوم توجه ویژه به برندسازی محصولات
برپایی نمایشگاه‌های دائمی برای محصولات زنان روستایی و عشایر/لزوم توجه ویژه به برندسازی محصولات

[ad_1] رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت برندسازی، از صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر خواست به حوزه بازرگانی محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایر به صورت جدی ورود کنند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی صبح امروز در نشست بانوان کارآفرین و مدیران عامل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری […]

[ad_1]


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اهمیت برندسازی، از صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر خواست به حوزه بازرگانی محصولات تولیدی زنان روستایی و عشایر به صورت جدی ورود کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی صبح امروز در نشست بانوان کارآفرین و مدیران عامل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری اظهار کرد: ما در بخش کشاورزی مانند سایر بخش‌های کشور قائل به تفکیک جنسیتی نیستیم و در انتصابات نیز براساس قابلیت‌های فردی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین و بهترین زنبورداران، دامداران و برخی حوزه‌های دیگر مرتبط با کشاورزی زنان هستند که برای تولید در این راه تلاش و کوشش می‌کنند.

فتحی اضافه کرد: زن عشایر و روستایی همیشه در کنار مرد عشایر و روستایی است و فعالیت‌های آنها همواره خانوادگی است و در حال حاضر نیز همین رویه ادامه دارد، بنابراین ضروری است که نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم و روی توانایی‌های خود تمرکز کنیم و بر این اساس در بخش‌های مختلف ایفای نقش کنیم.

وی با تشکر از رئیس جمهور و مشاور استاندار در امور بانوان در خصوص اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای حوزه زنان روستایی و صندوق‌های توسعه روستایی، از تحقق این اعتبار از محل فروش اموال مازاد جهاد کشاورزی در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امیدواریم با موافقت مجلس شورای اسلامی بتوانیم ۴۰۰ میلیارد تومانی که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است را تامین کنیم.

وی، اساسنامه صندوق‌های بانوان را قابل تغییر دانست و افزود: محدود کردن فعالیتها به اساسنامه صندوق‌ها امکان فعالیت در حوزه بازرگانی محصولات را غیرممکن می‌کند و من توصیه می‌کنم صندوق‌ها به‌طور جدی به این حوزه وارد شوند.

فتحی با تاکید بر اهمیت فعالیت در حوزه بازرگانی توسط این صندوق‌ها یادآور شد: صندوق‌های خرد که در روستاها تشکیل می‌شوند، می‌توانند بعد محلی فعالیت بازرگانی  و کار ارسال محصولات به بازار را برعهده بگیرند، چرا که اگر بازاریابی محصولات به صورت یکجا صورت گیرد، امکان صادرات نیز محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان می‌خواهم محلی را به عنوان محل دائمی نمایشگاه برای محصولات صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر در نظر بگیرند تا این صندوق‌ها قادر باشند به صورت مستمر محصولات خود را عرضه کنند.

وی، پیشنهاد داد جشنواره‌ای با عنوان محصولات زنان روستایی و عشایر برگزار شود تا زمینه معرفی محصولات به مردم و ورود این محصولات به بازارهای فروش مهیا شود.

فتحی، عدم برندسازی را یکی از مشکلات اساسی صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر دانست که در دیگر حوزه‌های کشاورزی نیز وجود دارد و افزود: در حوزه برندسازی با مشکل جدی مواجه هستیم و باید با تمرکز بر این مسأله، محصولاتی با کیفیت بالا و بسته‌بندی مناسب تولید کنیم تا زمینه ایجاد برندهای مورد استقبال مشتریان را فراهم کنیم.

مشاور امور بانوان رئیس سازمان و کارشناس مسؤول امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی عملکرد صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری استان را تشریح کرد و هدف از تشکیل این صندوق ها را توانمندسازی اقتصادی-اجتماعی، درآمدزایی، اشتغال‌زایی و توسعه و حمایت از مشاغل خانگی زنان عشایر و روستایی دانست.

رقیه زرگری هدف از برگزاری این نشست را بیان تجربیات، مسائل، مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای مربوط به بحث اشتغال بانوان عنوان کرد.

انتهای پیام/س


[ad_2]