بررسی راهکار‌های رفع تعارض مفاد اسناد چاپی و دست‌نویس مندرج در قولنامه‌ها
بررسی راهکار‌های رفع تعارض مفاد اسناد چاپی و دست‌نویس مندرج در قولنامه‌ها

خبرگزاری میزان – علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشستی با رؤسای اتحادیه مشاورین املاک، نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران شیوه‌های رفع اختلافات تفسیری ناشی از تفاوت تنظیم قولنامه در متون چاپی و دست نویس در معاملات و خودرو تبیین و مورد بررسی قرار داد. معاون اجتماعی […]

خبرگزاری میزان – علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشستی با رؤسای اتحادیه مشاورین املاک، نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران شیوه‌های رفع اختلافات تفسیری ناشی از تفاوت تنظیم قولنامه در متون چاپی و دست نویس در معاملات و خودرو تبیین و مورد بررسی قرار داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: تعارض متون چاپی با متون خطّی و دست نویس (اسناد عادی تنظیمی در دفاتر املاک و خودرو) و بروز تفاسیر مختلف ناشی از آن، منشاء تشکیل اختلافات و دعاوی گوناگون می‌شود که در اجرای برنامه حل تعارض متون چاپی قولنامه‌ها با متون دست نویس، جلسه‌ای در این معاونت با حضور اعضای مربوطه تشکیل شد.

 

بیشتر بخوانید:

وی اظهار کرد: به منظور کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی طی جلسه‌ای مشترک با رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک، نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، موضوع رفع اختلاف در متون دستی و چاپی قولنامه‌ها مورد نقد و بررسی طرفین قرار گرفت.

دیزجی تصریح کرد: طی توافق فی مابین مقرر شد، فرمت واحدی از قراداد‌های چاپی و استاندارد جهت استفاده در بنگاه‌ها در اختیار اتحادیه‌های مذکور قرار گیرد و نظر به اهمیت موضوع و تاثیر قرارداد‌های نمونه در فرآیند ورودی پرونده، موضوع در شورای برنامه ریزی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طرح و با نظر خواهی از حقوقدانان و صاحب نظران، شکل واحدی از قولنامه‌های چاپی و استاندارد تهیه و تنظیم و در اختیار اتحادیه املاک و خودرو قرار گیرد.

انتهای پیام/