برخی بی‌مبالاتی‌ها موجب مصادره دانشمندان ایرانی توسط کشورهای دیگر شده است
برخی بی‌مبالاتی‌ها موجب مصادره دانشمندان ایرانی توسط کشورهای دیگر شده است
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی پرستاران، اظهار داشت: بیش از 9 هزار پرستار در استان خدمت می‌کنند که برای رفع مشکلات صنفی و افزایش رفاه آنان باید تلاش کنیم.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در آئین بزرگداشت روز پرستار در تبریز، گفت: پرستاری، یک شغل نیست، بلکه مصداق بارز عشق، ایثار، نوع‌دوستی و محبت است.

وی، نجات جان انسان‌ها را اقدامی بسیار ارزشمند و خداپسندانه عنوان کرد و افزود: در اهمیت این شغل همین بس که حضرت زینب(س) به عنوان بهترین و دلسوزترین پرستار تاریخ، الگوی تمامی فعالان این حوزه است.

پورمحمدی افزود: اهمیت پرستاری اگر بیشتر از پزشکی نباشد، کمتر هم نیست، چرا که بدون تلاش پرستاران عزیز، زحمات پزشکان منجر به نتیجه مطلوب و مورد انتظار نمی‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی از تبریز و آذربایجان به عنوان مهد رشد و پرورش علم پزشکی یاد کرد و گفت: تبریز، اولین شهر کشور بوده که واکسیناسیون در آن انجام شده شده و مراکز علمی چون ربع رشیدی تبریز در ۷۰۰ سال قبل، دانشمندان تراز اول جهانی را پرورش داده است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از تاریخ علم پزشکی متعلق به ایران است، ادامه داد: متاسفانه برخی بی‌مبالاتی‌ها و بی‌توجهی‌ها باعث شده که بسیاری از دانشمندان ما را کشورهای دیگر برای خودشان مصادره کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بیش از ۹ هزار پرستار در استان، گفت: پرستاران از جمله اقشاری هستند که نسبت به تلاش و فعالیت خود از رفاه و حقوق کمتری برخوردار هستند که باید چاره‌ای برای این مسأله اندیشیده شود.